PAW Patrol Live kommer till IFU Arena!

Baserad på Nick Jr:s animerade succéserie kommer PAW Patrol Live! ”Räddningsloppet” till Sverige med sin helt nya turné. PAW Patrol Live för allas favoritvalpar upp på scenen för ett actionspäckat, energifyllt och musikaliskt äventyr med hög energi.

När Borgmästare Rospigg försvinner spårlöst under dagen för det stora loppet i Äventyrsbukten, kommer valparna till räddning. Följ med Ryder, Chase, Marshall, Rocky, Rubble, Zuma, Sky och Everest på deras första turné i Sverige, som börjar i Linköping och Saab Arena den 2 februari. Sverigeturnén avslutas den 30 mars.

- PAW Patrol är ett av våra mest älskade program bland de minsta barnen. Det är ett format som är både roligt och lärorikt, och valparnas egenskaper gör att många barn kan identifiera sig med dem. Vi vet att många barn, och för den delen även föräldrar, ser framemot att nu få se sina favoritvalpar live och utanför skärmen, säger Daniel Andersson, VP Product & Content för Nickelodeon, på Viacom i Norden.

PAW Patrol Live! "Räddningsloppet" visar att inget jobb är för stort och ingen valp är för liten. Genom att valparna använder sig av sina unika egenskaper och arbetar tillsammans, lär de alla åldrar om medborgarskap, sociala färdigheter och problemlösning.

Föreställningen innehåller musik med högt tempo och en åldersanpassad berättelse för barn. Med innovativa kostymer levandegörs karaktärerna i PAW Patrol på scen tillsammans med deras fordon och rekvisita. Ett klassiskt teaterlandskap tillsammans med en högteknologisk videovägg transporterar familjer till en autentisk PAW Patrol-miljö, med platser från TV-serierna, som Äventyrsbukten, Utkikstornet, Sälön och Jakes berg. Interaktiva inslag ger publiken möjlighet att delta via intervjuer, lösa ledtrådar med valparna, följa Borgmästare Rospigg och mycket mer.

- Vi är förväntansfulla och stolta att presentera PAW Patrol Live i Sverige. Det är en mycket rolig och engagerande musikal- och showföreställning för hela familjen, säger Stefan Papangelis VD, Nordic Exhibitions & Events AB, arrangör i Sverige.

Föreställningen är 1 timme och 20 minuter lång och innehåller två akter, med paus mellan akterna. Alla skådespelarna och valpar pratar svenska.

Längd:1 h och 20 minuter

Presenteras av:VStar Entertainment Group, Nickelodeon och TEG Like Touring

Arrangör Sverige:Nordic Exhibitions & Events AB och Lemon Group

Biljettsläpp:26 september kl. 10.00 via www.pawpatrollive.se

Mer information:www.pawpatrollive.se

För ytterligare frågor:Stefan Papangelis VD Nordic Exhibitions & Events AB

Telefon +46 738 22 80 90

Turnéplan Sverige:

2 februariLinköping, Saab Arena

9 februariÖrebro, Conventum Arena

16 februaristad presenteras inom kort

24 februariMalmö, Malmö Arena

2 marsUppsala, IFU Arena

9 marsstad presenteras inom kort

16 marsHelsingborg, Helsingborg Arena

23 marsGöteborg, Partille Arena

30 marsstad presenteras inom kort

• event

• Uppsala

Uppsalas största idrottsarena - samlingsplatsen för utövare och älskare av innebandy och friidrott, men också för ungdomar och andra Uppsala-bor. Här arrangeras även annan idrott till exempel basket, badminton, bordtennis med mera.

Utöver idrotten så uppträder artister som Orphei Drängar, Tomas Ledin, Mia Skäringer, Alcazar, Bo Kaspers Orkesterkonserter i den utsökta huvudarenan. Den stora hallen med fyra fullstora innebandyplaner fungerar utmärkt för mässor och utställningar.

IFU Arena är inte som någon annan arena. Den ägs och drivs av 17 föreningar som är olika stora, som har olika ambitionsnivåer och olika förutsättningar. I en gemensam styrelse fattas beslut både i vardagliga frågor om drift och ekonomi men också när det gäller framtida verksamhet.

Adam Troy

Presskontakt Sociala Medier