IKC Sverige Flexibel tilldelas högsta betyg – 5 stjärnor

Fondanalysföretaget Morningstar gav IKC Sverige Flexibel högsta betyg i sin senaste europeiska fondutvärdering. Blandfonden, som aktivt väljer de aktier och/eller räntebärande värdepapper som förvaltningsteamet anser ge bäst riskjusterad avkastning vid varje tillfälle, har visat vara ett bra alternativ både i lugna och mer turbulenta tider.

Sedan fondstart har IKC Sverige Flexibel stigit med 74,22% (091228-151009) och det senaste året toppar fonden kategorin Blandfonder SEK – flexibel med ett resultat på 17,08% hittills i år (151009).

– Vi är självklart mycket stolta och glada för att få fem stjärnor av Morningstar. Det är en bekräftelse på att vår investeringsmodell fungerar, säger IKC Fonders förvaltningschef Inge Knutsson.

Morningstar utvärderar fonders långsiktiga riskjusterade avkastning. De 10 procent som utgör de bästa fonderna i varje kategori i Europa tilldelas det högsta betyget fem stjärnor förutsatt att fonden har minst tre års historik.

IKC Sverige Flexibel är bl.a. valbar på Pensionsmyndighetens fondtorg, Avanza och Nordnet.

Kontakta oss gärna om du har frågor eller önskar ytterligare information på 040 - 660 70 00.