Många medaljer till IKSU på Ju-jutsu SM och Open SKIFT Ju-jutsu Fighting League i Sollentuna

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2013 10:23 CEST

Lördagen den 13 april anordnade Sollentuna kampidrottsförening, SKIFT, Svenska Mästerskapen i Ju-Jutsu för seniorer. I samband med detta anordnas även den sjätte deltävlingen i nybörjartävlingen Ju-Jutsu Fighting League. Elva deltagare från IKSU kampsport var på plats. Av dem placerade sig sju på prispallen.

Karl Dahlgren lyckades ta SM-guld i sin egen viktklass -62 kg samt silver i -69 kg. I klassen -77 kg tog Arvid Alm hem bronsmedaljen. I nybörjartävlingen Ju-jutsu Fighting League tog Andreas Elfwing guld i -69 kg. I -77 kg lyckade Amir AminiNaji plocka hem silvermedaljen. Fredrik Johansson -69 kg och Niklas Lindström -85 kg tog var sin bronsmedalj. På damsidan tog Alice Sundström brons i -70 kg.

SM

Karl Dahlgren guld i -62 kg och silver i -69 kg; Telefon: 0735705715
Arvid Alm brons -77 kg

Nybörjartävlingen Ju-jutsu Fighting League
Andreas Elfwing guld i -69 kg
Amir AminiNaji silver -77 kg
Alice Sundström brons -70 kg
Fredrik Johansson brons -69 kg
Niklas Lindström brons -85 kg

Peter Forsberg, presskontakt på IKSU kampsport
presskontakt@iksukampsport.se

Den ideella idrottsföreningen IKSU driver en av Sveriges största idrottsanläggningar; IKSU sport vid universitetsområdet i Umeå.  I anläggningen finns Nordens största gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträning, simning, klättring, boll- och racketsporter, beachvolleyboll med mera. Systeranläggningen IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen erbjuder träning och återhämtning i rofylld miljö. Bonusanläggningen IKSU plus öppnade hösten 2012. Varje vecka genomförs över 300 gruppträningspass på IKSU. Föreningen IKSU – Idrottsklubben studenterna Umeå – har ca 21.000 medlemmar. IKSU har 16 sektioner med verksamhet inom alltifrån innebandy till beachvolley och friluftsaktiviteter. I IKSU-gruppen ingår även bolaget IKSU Hälsa AB med fokus på behandlingar, hälsoprogram och konferensverksamhet.

Kommentarer (0)

Kommentera