Tags

Återvinning

Il recycling

återvinning 211 il recycling 130 hållbarhet 70 lars-gunnar almryd 63 källsortering 42 bir 15 ilrecycling 13 återvinningsbar 11 almedalen 2013 10 avfallsutredningen 10 kerstin anderson 9 innovation 8 almedalen 2014 8 plaståtervinning 7 återvinningsanläggning 7 återanvändning 7 stockholm nord 6 elisabeth lindh 6 multianläggning 6 earth hour 6 cirkulär ekonomi 6 sustainability day 2014 6 hållbarhetschef 5 resurseffektivitet 5 mode 5 cirkus 5 wwf 5 cirkus scott 5 återvinningsindustrierna 4 påsk 4 umeå 4 rosersberg 4 skrot & metall 4 almedalsveckan 4 återvinningsbar? 4 il recycling challenge 2015 4 plastförpackningar 4 metallåtervinning 4 miljödepartementet 3 360° 3 materialåtervinning 3 råvaror 3 avfallstrappan 3 eu 3 plast 3 säkerhet 3 blodomloppet 3 pappersåtervinning 3 återvinna 3 melodifestivalen 2 pappersförpackning 2 flamingo 2 sommar 2 europa 2 kartong 2 hållbart sammhälle 2 återvinning av föpackningar 2 återanvänding 2 avfallshantering 2 europeisk återvinning 2 återvinning i europa 2 almedalen 2 earth hour 2014 2 återvinningsdagen 2 metallförpackningar 2 jul 2 kaffe 2 elavfall 2 förpackningar 2 konst 2 hållbar utveckling 2 tidningar 2 glasåtervinning 2 container 2 elektronikåtervinning 2 returråvara 2 trafiksäkerhet 2 textilåtervinning 2 producentansvar 2 byggåtervinning 2 anders wijkman 2 pet 2 återvinningsmaterial 1 resurshushållnig 1 stockholm 1 kläder 1 il recycling challenge 1 cr plastics 1 badmintonboll i plast 1 cirkusåtervinning 1 first recycling 1 sustainability day 2015 1 landfill mining 1 upphandling 1 sustainability 1 sustainergies 1 matavfall 1 bränsleproduktion 1 loppis 1 polen 1 Visa alla taggar
Första dagen lider mot sitt slut i IL Recycling Challenge 2015

Första dagen lider mot sitt slut i IL Recycling Challenge 2015

Blogginlägg   •   2015-04-19 18:50 CEST

​Efter en lång dag görs det sista finslipandet på tankar och idéer. Studenterna ska inom kort påbörja arbetet med att förbereda presentationerna inför morgondagens Dragons Den med IL Recyclings eminenta jury, som skall få avgöra vilken lag som ska gå vinnande ur IL Recycling Challenge 2015.

Engagerat arbete hos studenterna – IL Recycling Challenge 2015

Engagerat arbete hos studenterna – IL Recycling Challenge 2015

Blogginlägg   •   2015-04-19 16:30 CEST

Arbetet pågår för fullt. Kreativa idéer har stötts och blötts och varje grupp har nu fått fäste om en idé de arbetar med att utveckla till ett färdigt koncept.

Nu kör vi! IL Recycling Challenge 2015

Nu kör vi! IL Recycling Challenge 2015

Blogginlägg   •   2015-04-19 09:59 CEST

​Introduktionsföreläsningen där IL Recyclings innovation- och affärsutvecklingschef Magnus Gyllenrapp berättar om företaget, branschen och tjänstetrender är igång.

Sista förberedelserna inför IL Recycling Challenge 2015

Sista förberedelserna inför IL Recycling Challenge 2015

Blogginlägg   •   2015-04-17 15:03 CEST

Med all utrustning på plats, alla workshops är förberedda samt all planering med avseende på mat och dryck på plats är vi redo inför söndagen och IL Recycling Challenge!

Tre dagar kvar till IL Recycling Challenge 2015!

Tre dagar kvar till IL Recycling Challenge 2015!

Blogginlägg   •   2015-04-16 11:21 CEST

Med endast tre dagar kvar till tävlingen är vi både förväntansfulla och taggade. I dagarna pågår förberedelserna för fullt inför de föreläsningar och workshops vi kommer att hålla.

I helgen händer det...

I helgen händer det...

Blogginlägg   •   2015-04-15 09:14 CEST

I helgen händer det mycket för oss på IL Recycling. På söndag anordnas IL Recycling Challenge på vårt huvudkontor i Solna och vi ser mycket fram emot att se vilka idéer och innovationer som kommer att presenteras. Under lördag och söndag kommer dessutom 35 av våra kundservicemedarbetare att träffas på Villa Aske i Bro i norra Stockholm, för att tillsammans inspireras och utvecklas.

Hållbar filosofi

Hållbar filosofi

Blogginlägg   •   2015-04-14 10:25 CEST

Vi har skrivit om dem förut, men det tåls att skriva om dem igen. Klädmärket Boomerang har i många år jobbat med sin hållbarhetsprofil.

IL Recycling Challenge 2015 – ansökningsperioden är över och tävlingen

IL Recycling Challenge 2015 – ansökningsperioden är över och tävlingen

Blogginlägg   •   2015-04-13 08:55 CEST

Nu har ansökningsperioden till årets IL Recycling Challenge stängt. I hård konkurrens har 32 studenter från olika lärosäten landet över valts ut för att delta i evenemanget.

Återvinn påsken

Återvinn påsken

Blogginlägg   •   2015-04-07 11:00 CEST

Nu är påsken över och pyntet ska packas ihop och bäras upp på vinden eller ner i källaren. Kanske har du pynt som gått sönder eller som du inte längre vill ha - tänk till innan du bara slänger det. Om det inte är trasigt, lämna till en kompis, grannen eller en second handbutik. Har du trasigt pynt som måste kastas – glöm inte att sortera rätt så att det kan återvinnas!

Glad Påsk!

Glad Påsk!

Blogginlägg   •   2015-04-02 11:30 CEST

Vi på IL Recycling önskar er alla en riktigt glad påsk och passar samtidigt på att påminna om att återvinna det som blir över under helgens eventuella festligheter.

Vi älskar återvinning!

Vi älskar återvinning!

Blogginlägg   •   2015-03-30 14:18 CEST

​Visste du att vi är en rikstäckande helhetsleverantör av återvinningstjänster? Vi älskar återvinning och vi tar hand om allt som har med återvinning att göra. ​

Du är väl med och släcker för klimatet ikväll?

Du är väl med och släcker för klimatet ikväll?

Blogginlägg   •   2015-03-28 19:17 CET

Släckningen är en politisk symbolhandling som skickar en viktig signal till makthavarna om att ta klimatförändringarna på allvar. Var med i Earth Hour och släck för en ljusare framtid du också!

Vi byter grejer med varann'

Vi byter grejer med varann'

Blogginlägg   •   2015-03-27 08:44 CET

I helgen är det dags för Earth hour – världens största klimatmanifestation – och för att uppmärksamma det lite extra har vi idag prylbytardag på vårt huvudkontor.

Vi är med och släcker för klimatet

Vi är med och släcker för klimatet

Blogginlägg   •   2015-03-25 16:14 CET

Nedräkningen har börjat inför årets upplaga av WWF Earth Hour. På lördag den 28 mars, mellan kl. 20.30 och 21.30, är det återigen dags för världens största klimatmanifestation som i år anordnas för nionde gången.

Slitit ut skidorna?

Slitit ut skidorna?

Blogginlägg   •   2015-03-25 15:00 CET

Blev det några åk i skidspåret i år? Den här skidan har i alla fall åkt klart efter vinterns race – utsliten med bindningen bortsliten. Nu är det roliga slut med den här trotjänaren och istället för att lägga ut den i garaget till nästa säsong kommer den hamna i plaståtervinningen på närmaste återvinningscentral.

​När det töar…

​När det töar…

Blogginlägg   •   2015-03-23 08:00 CET

… kommer sådant fram som försvinner när det snöar. När snön nu smälter kommer det säkert fram något som sett sina bättre dagar och som inte längre kan användas – en tillknycklad badmintonboll kanske? Ta med den till din närmaste återvinningscentral där materialet i leksakerna kan komma till nytta som returråvara för produktion av nya produkter.

Vår!

Vår!

Blogginlägg   •   2015-03-19 08:00 CET

​Nu äntligen har de första tussilagorna tittat fram vid dikeskanten. Om du, liksom jag plockar några med dig hem så står de sig tyvärr bara någon dag innan de måste slängas. Tussilago hanteras som andra snittblommor när de ska slängas – ner i soppåsen. Observera att man i vissa kommuner sorterar ut det organiska avfallet ur från soppåsen. Då läggs tussilagorna tillsammans med matavfallet.

​Blinkande paljetthattar från årets melodifestival

​Blinkande paljetthattar från årets melodifestival

Blogginlägg   •   2015-03-16 15:07 CET

Var du också publik under årets Melodifestivalscirkus? Kanske köpte du några av de prylar som såldes under turnén? Om du är en av oss som fick med dej en blinkande paljetthatt hem så vill vi upplysa dej om att de ska läggas i elektronikåtervinningen när de inte längre funkar.

IL Recycling Challenge 2015 – rekryteringen har börjat!

IL Recycling Challenge 2015 – rekryteringen har börjat!

Blogginlägg   •   2015-03-13 08:27 CET

Den 19e april kommer IL Recycling att arrangera en 12-timmars studentworksho, där ett trettiotal studenter i lag om fyra får möjlighet att konceptualisera en ny tjänst riktad mot hemmet. Denna workshop kommer för studenterna att följas upp av en presentation/pitch av idén för vår koncernledning. Ledorden för workshopen är återvinning, internethandel och tjänstetrenden.

Samarbete och dialog...

Samarbete och dialog...

Blogginlägg   •   2015-03-05 09:26 CET

Samarbete och dialog var ämnet för Sustainability Business Day näst sista paneldebatt. Ett ämne som engagerar mig mycket eftersom det skapar förutsättningar för innovation och hållbarhet

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom

You haven't entered a correct link to your helper.html file for your Hosted Newsroom. Go to Publish and complete the steps.