Planera in Imagine thats första kvällsföreläsning för hösten redan nu!

Planera in Imagine thats första kvällsföreläsning för hösten redan nu!

News   •   Jun 18, 2013 08:00 CEST

Välkommen till vårt kontor i Gamla stan den 5:e september för en föreläsning om mentala föreställningar och målsättningsarbete. Hur använder elitidrottare sig av det för att prestera bättre? Hur kan jag arbeta med det för att hantera svåra samtal, våga ta emot kritik och öka motivationen? Mikael Wallsbeck presenterar en teoretisk grund och genomför praktiska övningar.

Lär er mer om mental träning och läs Träna tanken

Lär er mer om mental träning och läs Träna tanken

Blog posts   •   May 06, 2013 17:05 CEST

Träna tanken är en bok om mental träning. Den handlar specifikt om det mentala verktyg mentala föreställningar (visualisering). Mentala föreställningar används av världseliten i idrott för att utvecklas och prestera bättre. Läs bok och lär dig hur du kan använda det på bäst sätt.

Workshop i mental träning

Workshop i mental träning

Blog posts   •   May 11, 2013 10:10 CEST

Lär dig använda mentala föreställningar (visualisering) på ett ännu bättre sätt. Använd mentala föreställningar för att utvecklas och prestera bättre. Nu har du chansen! Imagine that erbjuder givande workshops i att använda mentala föreställningar (visualisering). Beställ en workshop till ditt företag och hjälp dina medarbetare att utvecklas och växa.

Mentala föreställningar är mer än bara visuella bilder

Mentala föreställningar är mer än bara visuella bilder

Blog posts   •   May 16, 2013 00:01 CEST

Mentala föreställningar är en teknik som du kan använda för att utvecklas och prestera bättre. Det är dock mer än bara visuella bilder. Läs mer om det här.

Inkludera doft i dina mentala föreställningar

Inkludera doft i dina mentala föreställningar

Blog posts   •   May 16, 2013 05:00 CEST

Det är bra att inkludera så många relevanta sinnen i sina föreställningar för att göra dem så verkliga och levande som möjligt. När är det bra att inkludera doft?

Koncentration (mental träning)

Koncentration (mental träning)

Blog posts   •   May 16, 2013 10:25 CEST

Hur kan du använda dig av mentala föreställningar för att förbättra din koncentrationsförmåga? Läs om det här!

Skapa dina egna föreställningsövningar (mental träning)

Skapa dina egna föreställningsövningar (mental träning)

Blog posts   •   May 16, 2013 16:16 CEST

När du arbetar med mentala föreställningar (visualisering) är det bra att skapa dina egna övningar. Läs mer om det här.

Inkludera muskelkänslor i dina mentala föreställningar

Inkludera muskelkänslor i dina mentala föreställningar

Blog posts   •   May 16, 2013 19:19 CEST

Gör dina mentala föreställningar ännu bättre!

Inkludera ljud i dina föreställningar (personlig utveckling och mental träning)

Inkludera ljud i dina föreställningar (personlig utveckling och mental träning)

Blog posts   •   May 16, 2013 22:00 CEST

Det finns många anledningar till varför det kan vara bra att inkludera ljud i dina föreställningar, t.ex.: - Det kan göra föreställningarna mer levande och verklighetstrogna - Det kan göra föreställningarna bättre och mer givande Läs mer här

Hur återhämtar du dig?

Hur återhämtar du dig?

Blog posts   •   May 25, 2013 12:30 CEST

Läs lite mer om återhämtning här

Mental träning (triggers)

Mental träning (triggers)

Blog posts   •   May 26, 2013 11:49 CEST

Vet du vad triggers är? Vet du hur du kan använda dig av triggers på bästa sätt? Lär dig mer om hur du kan använda dig av triggers för att prestera bättre och läs denna text.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Blog posts   •   Jun 14, 2013 14:37 CEST

Vi på Imagine that skickar ut vårt nyhetsbrev två gånger i månaden. Nyhetsbrevet innehåller tips om hur du kan förbättra ditt användande av mentala föreställningar, nyheter om vad som händer med Imagine that samt information om nya föreläsningar etc. Vi har även ett nytt spännande inslag då vi en gång i månaden ställer en intressant fråga till en HR expert, VD eller elitidrottare.

Utvärderar du ditt målsättningsarbete?

Utvärderar du ditt målsättningsarbete?

Blog posts   •   Jun 12, 2013 12:36 CEST

Här kan du läsa mer!

Sätt mål för veckan!

Sätt mål för veckan!

Blog posts   •   Jun 10, 2013 11:56 CEST

Läs mer om målsättningsarbete här.

Gilla gärna Imagine that på FB

Gilla gärna Imagine that på FB

Blog posts   •   Jul 17, 2013 10:00 CEST

Imagine that arbetar med prestationspsykologi inom idrotten och näringslivet. Vi hjälper dig utvecklas och prestera bättre! Träna tanken och följ oss på Facebook!

Vad har du gjort bra den här veckan?

Vad har du gjort bra den här veckan?

Blog posts   •   Jun 14, 2013 18:38 CEST

Det är bra att fundera på. Läs mer här.

Mikael Wallsbeck ger en workshop i Göteborg

Mikael Wallsbeck ger en workshop i Göteborg

Blog posts   •   Aug 07, 2013 06:00 CEST

Den 25-26 oktober äger årets ENYSSP Workshop rum. Det är en idrottspsykologisk konferens av hög internationell klass. Det kommer flera stora internationella talare. Mikael Wallsbeck från Imagine that kommer att ge en workshop om mentala föreställningar. Anmäl dig till konferensen idag.

Vet du vad vi på Imagine that gör?

Vet du vad vi på Imagine that gör?

Blog posts   •   Aug 06, 2013 00:58 CEST

Imagine that arbetar med prestationspsykologi inom idrotten och näringslivet. Vi hjälper dig utvecklas och prestera bättre! Läs mer om oss här. Träna tanken!

Använder du dig av mentala föreställningar?

Använder du dig av mentala föreställningar?

Blog posts   •   Aug 09, 2013 17:30 CEST

Använder du mentala föreställningar? Vad är mentala föreställningar för något?

Join us at the ENYSSP Workshop 2013! Register today!

Join us at the ENYSSP Workshop 2013! Register today!

Blog posts   •   Aug 21, 2013 09:00 CEST

The ENYSSP Workshop 2013 takes place in Gothenburg 25-26 of October. Read more about it here.

Arbeta med en idrottspsykologisk rådgivare

Arbeta med en idrottspsykologisk rådgivare

Blog posts   •   Aug 23, 2013 09:00 CEST

För att prestera så bra som möjligt när det verkligen gäller är det viktigt att inte bara träna fysiskt utan även mentalt.

Har du bra rutiner?

Har du bra rutiner?

Blog posts   •   Aug 01, 2013 09:00 CEST

Har du bra rutiner? Läs om rutiner här.

Vilket är ditt optimala prestationstillstånd?

Vilket är ditt optimala prestationstillstånd?

Blog posts   •   Jul 31, 2013 14:00 CEST

Ta reda på vilket mentalt tillstånd du presterar som bäst i. Läs mer här.

Lyckas du känna dig ledig på din semester?

Lyckas du känna dig ledig på din semester?

Blog posts   •   Jul 20, 2013 16:06 CEST

Balans är ett nyckelord när det gäller det mesta. Också när vi pratar arbete och fritid. Läs mer om det här.

Learn how to create effective imagery scripts!

Learn how to create effective imagery scripts!

Blog posts   •   Jul 17, 2013 00:12 CEST

The imagery and observation research group from University of Birmingham (BRIO group), in which Fredrik Weibull from Imagine that is a member, has published a new imagery article!

Träna tanken finns på Hedengrens bokhandel i Stockholm

Träna tanken finns på Hedengrens bokhandel i Stockholm

Blog posts   •   Jul 16, 2013 01:44 CEST

Träna tanken är en bok som handlar om mentala föreställningar och hur man kan använda det för att utvecklas och prestera bättre. Du kan bland annat köpa den på Hedengrens bokhandel i Stockholm.

Ett bra verktyg

Ett bra verktyg

Blog posts   •   Jul 25, 2013 18:43 CEST

En bra metod att använda dig att för att bearbeta dina tankar och känslor och för ta dig igenom något är att skriva. Läs mer om det här.

Följ Fredrik Weibull från Imagine that på Twitter

Följ Fredrik Weibull från Imagine that på Twitter

Blog posts   •   Jul 01, 2013 00:48 CEST

Fredrik Weibull från Imagine that twittrar om idrottspsykologi, prestationspsykologi och personlig utveckling på Twitter. Han är också personlig vilket gör det ännu bättre. Följ även Imagine that på twitter. @fredirkweibull @ImaginethatTwit

Planera in vår första kvällsföreläsning för hösten redan nu!

Planera in vår första kvällsföreläsning för hösten redan nu!

Blog posts   •   Jul 02, 2013 09:00 CEST

Välkommen till vårt kontor i Gamla stan den 5:e september för en föreläsning om mentala föreställningar och målsättningsarbete. Hur använder elitidrottare sig av det för att prestera bättre? Hur kan jag arbeta med det för att hantera svåra samtal, våga ta emot kritik och öka motivationen? Mikael Wallsbeck presenterar en teoretisk grund och genomför praktiska övningar.

Träna tanken finns på Akademibokhandeln

Träna tanken finns på Akademibokhandeln

Blog posts   •   Jun 30, 2013 09:00 CEST

Träna tanken är en bok som handlar om mentala föreställningar och hur man kan använda det för att utvecklas och prestera bättre.

Använd mentala föreställningar för att ladda dina mentala batterier

Använd mentala föreställningar för att ladda dina mentala batterier

Blog posts   •   Jun 26, 2013 15:15 CEST

Du kan använda dig av mentala föreställningar för att ladda dina mentala batterier, läs mer om det här.