​Strive räddar El Clásico-festen

Det klassiska fotbollsdramat mellan Barcelona och Real Madrid är alltid en unik och uppmärksammad händelse i hela fotbollsvärlden. Nu kan den svenska publiken njuta av dramat tre gånger på mindre än en månad sedan Strive Sport även förvärvat rättigheterna till det klassiska dubbelmötet i Copa del Rey.

Så sent som igår kväll riskerade den svenska fotbollspubliken att inte kunna se dubbelmötet mellan världens två största klubbar i den spanska cupen. Nu står det dock klart att Strive Sport utöver La Liga-duellen även sänder semifinalen mellan lagen i Copa del Rey. Därmed kan fotbollspubliken glädjas åt att se alla tre akter av världens största klubblagsmatch på Strive Sport.

- Det här är ett unikt tillfälle att visa ett historiskt och klassiskt fotbollsdrama. För oss var det en självklarhet att förvärva rättigheterna till dubbelmötet i Copa del Rey. Strive är ju fansens kanal, och de här matcherna hör på ett naturligt sätt hemma hos oss, säger Kristian Hysén, VD för IMG Nordic, som äger Strive Sport.

Alla matcher sänds på Strive Sport i Sverige, Norge och Danmark. Första semifinalen spelas imorgon 6 februari kl 21.00, andra semifinalen den 27 februari kl 21.00 följt av La Liga-matchen den 2 mars 20.45.

Morgondagens match kommenteras av Jesper Hussfelt i Sverige och kommer även sändas tillsammans med Sportbladet och deras Plus-kunder.

- Det är också glädjande att Strive tillsammans med Sportbladet kan fortsätta samarbeta runt världens största fotbollsmatcher genom att den första matchen också erbjuds Sportbladets Plus-kunder, säger Kristian Hysén.

• Evenemang

IMG is a global leader in sports, fashion, events and media, operating in more than 30 countries. The company manages some of the world’s greatest sports figures and fashion icons; stages hundreds of live events and branded entertainment experiences annually; and is a leading independent producer and distributor of sports and entertainment media. IMG also specializes in sports training and league development, as well as marketing, media and licensing for brands, sports organizations and collegiate institutions. IMG is part of the Endeavor (formerly WME | IMG) network.

Nicklas Brunzell

Presskontakt +46708864200