​Strive Sport sender International Champions Cup

Sommeren er reddet. Nu kan alle fodboldfans på Strive Sport følge deres favorithold i International Champions Cup, som spilles mellem den 17. juli og den 10. august. Turneringen har hurtigt fået status som den mest prestigefyldte sommerturnering med hold som Manchester United, Real Madrid, Juventus, Tottenham Hotspur, Arsenal, Bayern München, AC Milan og Roma. Den afsluttende kamp spilles på Friends Arena i Stockholm mellem Atlético Madrid og Juventus den 10. august.

International Champions Cup (ICC) har siden lanceringen i 2013 opnået status som den absolut bedste sommerturnering inden for international topfodbold. Tidligere vindere tæller klubber som Manchester United, Paris SG, Real Madrid og Barcelona. Turneringen giver også en forsmag på, hvordan nyindkøbte spillere, trænere og holdopstillinger fungerer, før de respektive ligaer begynder.

-Vi ønsker at kunne vise international topfodbold for vores fans altid. Det er fantastisk, at vi nu kan tilbyde det, mens holdene forbereder sig på sæsonstart. Vores seere får mulighed for at se nogle af verdens bedste spillere som Paul Pogba, Antoine Griezmann, Harry Kane, Christiano Ronaldo og Christian Eriksen i sommermånederne, siger Kristian Hysén, CEO i IMG Nordic, som driver Strive Sport.

Sammenlagt spilles der 18 kampe i 17 byer i Europa, USA, Singapore og Kina. Den første kamp er mellem Roma og mexikanske Guadalajara den 17. juli. Turneringen afsluttes i Stockholm med topmødet mellem Atlético Madrid og Juventus den 10. august.

-Det er selvfølgelig ekstra spændende, at afslutningskampen mellem Atlético Madrid og Juventus spilles i Sverige. Det er en perfekt opvarmning til sæsonstarten på La Liga og Serie A, siger Kristian Hysén.

Kampene kan ses på enten streamingtjenesten Strive Sport eller på tv-kanalen Strive Sport TV, som er tilgængelig hos Altibox och Telia. Billetter til kampen mellem Atlético Madrid og Juventus kan købes gennem Friends Arena.

• Evenemang

IMG is a global leader in sports, fashion, events and media, operating in more than 30 countries. The company manages some of the world’s greatest sports figures and fashion icons; stages hundreds of live events and branded entertainment experiences annually; and is a leading independent producer and distributor of sports and entertainment media. IMG also specializes in sports training and league development, as well as marketing, media and licensing for brands, sports organizations and collegiate institutions. IMG is part of the Endeavor (formerly WME | IMG) network.