Endagskurs: Presentationsteknik

Det går att öva sig i att prata inför grupp, och att gå från livrädd till att känna att det faktiskt känns ganska okej eller rentav roligt. Vi lovar!
Att bli bättre på att hålla presentationer har betydelse för din framgång och karriär både internt för kollegor och externt för kunder i till exempel säljsituationer. Det kan också handla om ledarskap där du ska stärka din grupp och förklara din vision eller att stå inför ledningen och föra fram dina idéer. På Improvisationsstudion utgår vi från att det är lika viktigt vad du säger som hur du säger det. Kan du som talare läsa av en grupp och anpassa ditt framförande och beteende har du större möjlighet att nå fram med ditt budskap. Kursen varvar teori med praktik i enkla och roliga övningar som anpassas för just dig, oavsett tidigare erfarenhet.

Vi går bland annat igenom:

• Kroppsspråket – dess ursprung och betydelse i det mänskliga samspelet
  • Retorik – varje framförande innehåller ett visst mått av övertalning
  • Disposition och berättarteknik – alla framföranden bör hålla åskådarens intresse vid liv
  • Publikkontakt – hur tilltalar presentatören sin publik?

Vi jobbar med videokamera och ger direkt feedback på hur du kan utveckla ditt sceniska språk. En mycket rolig, intensiv och lärorik utbildning!

Varför Improvisationsstudion?
Vi har fler kompetenser än någon annan av våra konkurrenter: teatraliskt, dramaturgiskt, retoriskt, gruppdynamiskt och kroppsspråksmässigt.

Datum: 11 oktober och 22 november, tid 8.30-16.30
Kursledare: Martin Geijer, läs mer om honom här
Fler kurser och anmälan: Klicka här

• kurser