Indiska satsar i Göteborg och Jönköping – öppnar tre nya butiker

Indiska satsar i Göteborg och Jönköping – öppnar tre nya butiker

Torsdagen den 25 oktober öppnar Indiska i nya lokaler på Kungsgatan i Göteborg. Den nya, mer yteffektiva butiken ligger endast ett stenkast från den tidigare lokalen som Indiska tidigare i höstas flyttade ifrån på Kungsgatan. Utöver detta öppnar Indiska ytterligare två butiker under november månad. I Göteborgsregionen slår portarna till ännu en ny butik upp den 15 november i Mölndal galleria och den 22 november öppnar Indiska i köpcentrumet Asecs i Jönköping.

- Göteborg är en jätteviktig region för oss, så det känns väldigt bra att vi nu kan positionera oss ytterligare och erbjuda våra kunder butiker i både stadskärnan och i Mölndals nya, fina köpcentrum. Att vi öppnar ytterligare en butik i Jönköping känns också väldigt positivt, gallerian Asecs är en shoppingdestination vi länge velat finnas i, säger VD Karin Lindahl.

De nya butikerna kommer likt konceptbutiken som öppnade på Kungsgatan i Stockholm under våren att ta kunderna närmre det indiska arvet. Dofter, färger och mönster ska inspirera kunderna till en känsla av att befinna sig på varmare breddgrader. Butikernas inredning kommer gå i en mix av mörka träslag, vintagemöbler, provrum med färgstarka tapeter, mässingsbeslag och tunga sammetsdraperier. Storleken på butikerna varierar mellan 200-250 kvadratmeter.

- Det känns jättebra att kunna stärka vår position i Göteborgsområdet. På Kungsgatan byter vi lokal och får en mer yteffektiv butik som passar oss bra. Det känns också kul att kunna erbjuda Mölndalsbon vårat koncept som länge varit efterfrågat. I Jönköping har vi länge letat efter en lokal på Asecs för att komplettera våran butik i city. Marknaden är fortsatt under stor press och för oss är det viktigt att vi hittar rätt läge med rätt förutsättningar för att kunna bedriva lönsam tillväxt. Med dessa tre butiker tror vi att vi hittat helt rätt, säger Eric Holmén, försäljningschef.

De nya butikernas adresser och öppningsdatum:

Göteborg, Kungsgatan
Kungsgatan 41, 411 15 Göteborg