INDISKA utsågs till Årets Hållbara butik i Retail Awards 2015.

INDISKA utsågs till Årets Hållbara butik i Retail Awards 2015.

We Fight For Change. Så summerar INDISKA det arbete som görs inom vatten, miljö, utbildning, rättvis handel, hälsa och samarbete. För sitt arbete utsågs igår familjeföretaget INDISKA till Årets Hållbara Butik.

Vinnarna i samtliga kategorier utsågs igår vid Retail Awards 2015, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel. Arbetet med etik, sociala frågor och miljö är en viktig del av familjeföretaget INDISKA, som grundades 1901. Arbetet finns nu summerat i ord, bild och film på nyligen lanserade www.wefightforchange.com.

- Vi är otroligt glada och stolta över att ta emot detta pris. Det min morfar kallade sunt förnuft har över decennier utvecklats till ett långsiktigt och idag mer systematiskt arbete, som till stor del sker tillsammans med våra leverantörer i Indien. Där en vilja till förändring finns, stannar vi kvar. Vi kallar det ”We Fight For Change”. Vi och våra kollegor i branschen får aldrig sluta fokusera på frågor som rör miljö, etik och sociala frågor, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Det svenska familjeföretaget INDISKA är en långsiktig pådrivare i hållbarhetsfrågor. Att använda handel som hävstång för mänskliga rättigheter och miljö återspeglas i företagets långa relationer med ansvarstagande leverantörer. Läs mer på www.wefightforchange.com

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKA: fredrik.henriksson@indiska.se, 0727375800
Johanna Strid, projektledare Retail Awards:johanna.strid@mentoronline.se

INDISKA är en svensk familjeägd butikskedja etablerad 1901 som säljer en unik mix av mode och inredning med en egen stil. Allt designat i Stockholm av människor som älskar Indien. INDISKA har idag 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.

Yvonne Magnusson-Norling

Presskontakt CEO Indiska +46 739 853 260