Historisk mobilnätsuppgradering - vi var där!

Historisk mobilnätsuppgradering - vi var där!

Net 1 har under hösten arbetat med sin uppdatering från CDMA-teknik till LTE-teknik, en mobilnätsuppdatering som ägde rum under åtta intensiva veckor. Själva bytet av teknik innebär att både kundernas hårdvara och operatörens basstationer på samtliga sajter måste bytas ut. Vi hade förmånen att medverka vid det historiska bytet av basstation mitt i centrala Stockholm. Längst upp på DN-skrapans översta våningsplan sitter Net1s basstation som när vi var där uppgraderades från CDMA till LTE.

Själva bytet går ganska snabbt, -vi har två timmar på oss men vi brukar klara det på cirka en timme berättar Henrik Nyström på PRG Sweden som är med i ett av de åtskilliga team som arbetar parallellt med uppgraderingen.

Läs hela inlägget på vår hemsida

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo är generalagent för Advantech B+B Smartworx, Cerio, CompleTech, ELA Innovation, Eldes, Encore Networks, Jay Electronique, Lantech, Lantronix, Radwin, Satel, Schmidt Electronics och Teltonika.

Presskontakt CINO 08-659 41 05