Vårt tvåhundrade blogginlägg: Trådlöst är hetare än kaffe

Vårt tvåhundrade blogginlägg: Trådlöst är hetare än kaffe

Trådlöst är hetare än kaffe är vårt tvåhundrade blogginlägg från Induo Wireless blogg om trådlöst. Tycker du att detta verkar vara en blogg för dig? Prenumerera då på Induo Wireless nyheter om trådlöst.

Bloggen Gadgetwise, som drivs av NewYork Times, berättar om en undersökning WiFi alliance gjort med ganska spännande resultat. Man frågade personer i gruppen 17-29 år vilket som var värst, en vecka utan trådlöst eller en vecka utan kaffe och thé. Och det verkar som att majoriteten skulle avstå en take-away latte bara man får ha sitt trådlösa nätverk kvar.

Studien utfördes av Wakefield Research i såväl USA, Kina, Japan som Sydkorea med totalt 1 400 svar. Och av de amerikanska svaren var hela 75% helt klart beredda att avstå thé och kaffe till förmån för att få surfa trådlöst. Dessutom framkom det att hela två tredjedelar i USA och fyra femtedelar i Kina spenderar mer tid på sitt trådlösa nätverk än framför TVn.

En reflektion är att många verkar likställa trådlöst nätverk med accessen till internet, skulle en liknande undersökning i Sverige ge samma svar? Troligen inte! Men om frågan hade gällt att välja mellan mobilt bredband eller thé och kaffe i den här åldersgruppen i Sverige, ja då är nog 3G operatör är ett säkrare yrkesvalskort än coffee shop ägare. För dig som lever i verkligheten och nuet: njut av friheten att dricka kaffe medan du surfar trådlöst!

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo är generalagent för Advantech B+B Smartworx, Cerio, CompleTech, ELA Innovation, Eldes, Encore Networks, Jay Electronique, Lantech, Lantronix, Radwin, Satel, Schmidt Electronics och Teltonika.