Kraftfullt radiomodem får nytt yttre

Kraftfullt radiomodem får nytt yttre

SATELLINE-EASy Pro är ett 35 W radiomodem för applikationer där lång räckvidd är av vikt. Radiomodemet används i en rad olika applikationer, men eftersom det är både vattentätt och dammsäkert återfinns många av dessa radiomodem i system avsedda för lantmäteri, RTK och positionering.

SATELLINE-EASy Pro uppdateras nu med en ny kapsling som har samma goda vädertålighetsegenskaper som tidigare version Förra vintern hade vi ett EASy Pro radiomodem monterat utomhus runt ett träd för att undersöka hur väl det tålde belastningen. Efter en lång vintersäsong monterade vi isär radiomodemet som visade sig vara som nytt inuti, trots påkänningar från väder och vind. Den nya kapslingen innebär snarast en utseendeuppdatering och med tanke på de goda tekniska egenskaper som radiomodemet sedan tidigare har är det sannolikt bra att uppdateringen håller sig till en yttre förändring.