Ny puckantenn för GPS, 4G och wifi

Ny puckantenn för GPS, 4G och wifi

GPA22 är en femelements MIMO-antenn för 4G, wifi och GPS. GPA22 har dubbla LTE-antennelement, dubbla WiFi-element och ett GPS antennelement. LTE-antennerna har 3-4 dBi förstärkning och täcker samtliga LTE-band vi har idag i Sverige (utom operatören Net1). WiFi-antennerna har 5 dBi-förstärkning och täcker både 2,4 och 5 GHz-området.

Antennen har 140 millimeters diameter och en höjd på 80 millimeter. Antennen levereras med antennkablar av lågförlusttyp som är två meter långa.  Antennen har SMA-antennkontakter för GPS och LTE och RPSMA-antennkontakter för wifi.

Antennen monteras med hjälp av en kontramutter som säkrar den mot underlaget för en vattentät anslutning.