Router med många valmöjligheter

Router med många valmöjligheter

RUT955 är en ny 4G router från Teltonika med ett rikt urval av funktioner. Routern är speciellt framtagen för tillämpningar inom automation, processövervakning och fjärrstyrning. Routern erbjuder en rad olika anslutningsmöjligheter och har en konstruktion som klarar krävande miljöer och högt ställda krav.

RUT955 har en fyraportars nätverksswitch med tre LAN-portar och en WAN-port, tack vare detta kan routern fungera som backup till en fast internetuppkoppling.

Routern har såväl RS-232 som RS-485 gränssnitt, dessa kan användas för att koppla äldre utrustning till IP-nätverk, simulera äldre modemuppkoppling med styrning via AT-kommandon eller fungera som en brygga till Modbus-styrsystem. Routern har även I/O-anslutningar, dess tre ingångar kan användas för sensorer som till exempel tryck-, nivå- eller flödesgivare och de två utgångarna kan användas för styrning av laster eller reläer.

Teltonika RUT955 har en rad funktioner för att garantera att uppkopplingen fungerar, den har dubbla SIM-kortsplatser med automatisk överkoppling till sekundär operatör vid tappad nätverksanslutning, den har ett stabilt Linuxoperativsystem samt en konstruktion avsedd för kontinuerlig drift även i krävande installationer.