Induo utökar sina domäner

Induo utökar sina domäner

Induo AB, ett svenskt företag verksamt inom trådlös kommunikation, förvärvade nyligen domänen induo.com vid ett auktionsförfarande. Förvärvet av den eftertraktade domänen är ett steg i företagets långsiktiga varumärkesbyggnad.

"Domänen induo.com är en bra webadress som vi bara kunnat drömma om att ha tillgång till. Förvärvet av adressen är ett steg i vår långsiktiga strävan att bygga ett starkt varumärke runt vårt företagsnamn Induo AB. En stark .com adress som öppnar nya affärsmöjligheter för oss. Domännamnsauktionen som ägde rum nyligen väckte stort intresse från många olika håll. Vi är glada att vi säkrat upp detta domännamn för våra framtida expansionsplaner säger Ulf Seijmer, Marknadsansvarig på Induo"

Induo verkar på den svenska marknaden med produkter och tjänster baserade på trådlösa tekniker. I företagets utbud finns bland annat 3G router, radiomodem och GPRS modem