Utfasade Maestro 100 modem återköps

Utfasade Maestro 100 modem återköps

Induo meddelar idag att Maestro 100 GSM modem inom kort fasas ur sortimentet och ersätts med Maestro Heritage. En förmånlig uppgradering av gamla GSM modem erbjuds nu via Maestro Wireless svenska distributör Induo genom återköpssystemet Maestro Buy Back.

”Nu när vi fasar ur Maestro 100 serien ur sortimentet erbjuder vi alla som har äldre Maestro modem ett förmånligt återköpsprogram vid beställning av Maestro Heritage, på så sätt kan alla som köpt ett Maestro modem från introduktionen 2002 fram till dags dato få tillgång till ett rabatterat pris och den senaste GPRS/EDGE modem tekniken. Återköpsprogrammet som vi kallar Maestro Buy Back presenteras närmare på hemsidan www.maestrobuyback.com” berättar Mikael Flodström, försäljningschef på Induo.

”Rent tekniskt är Maestro Heritage en produkt överlägsen tidigare modem i Maestro serien. Modemet har stöd för EDGE vilket ger snabbare kommunikation, det är lättare att installera genom att alla viktiga funktioner indikeras genom lysdioder på utsidan. Dessutom är modemet anpassningsbart med expansionsmoduler, har stöd för fjärrkonfiguration och Dyn DNS. Detta i kombination med bredare temperaturområde och lägre strömförbrukning gör att det inte finns någon anledning att hålla kvar vid Maestro 100 plattformen” säger Björn Moberg, Induos grundare och produktansvarige.

Återköpsprogrammet omfattar de utfasade modemen Maestro 20, Maestro 100, Maestro 100 Lite och Maestro 100 Eco. Maestro 20 och Maestro 100 introducerades 2002 och har installerats i en uppsjö av olika applikationer. Induo, Maetro Wireless svenska distributör, samlar mer än 25 års arbetserfarenhet av Maestros GSM modem.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av över 40 års arbetserfarenhet från den trådlösa branschen. Induo är ett svenskt bolag inom området trådlös kommunikation med affärsidén "Pålitliga kommunikationslösningar i tiden". Induo Wireless betyder fritt översatt "engagerat trådlös".

Induo levererar produkter och tjänster för trådlös kommunikation till och från såväl mobila som fasta enheter. Målgruppen är professionella användare med höga krav på livslängd och pålitlighet.I utbudet av produkter finns tillexempel radiomodem, gsm modem, 3G router och larmsändare för SMS. Induo är generalagent för SATEL och svensk representant för Maestro Wireless, Conel, RFM, Teltonika och Zadako.

Presskontakt:
ulf@induowireless.com