Nässjö levererar 22 000 handtag till Förenade Arabemiraten.

Industrilås nya L-handtag har redan genererat mycket intresse från flera av våra kunder. Nyligt träffade vår säljare i Mellanöstern, Jean-Pierre Saelen, en av de största tillverkarna av elskåp i Förenade Arabemiraten.

Kunden provade handtaget och fann att det både var lättöppnat och hade rätt "känsla". Dessutom gillade de det faktum att de själva kunde "programmera" det till att fungera för både vänster- och högerhängda dörrar, vilket gör att de bara behöver en produkt på lager - för alla slags dörrar. Fördelarna med handtaget innebar att de placerade en order på hela 22 000 handtag under en ettårsperiod.

Adam Linnåsen är Industrilås designer i detta projekt:
-Såklart känns det extra roligt nu när försäljningen börjat ta fart. Det är en sak att uppfinna en ny produkt hemma på företaget i Sverige, men det är först då ordrarna börjar trilla in som man får ett bevis på att man tänkt rätt. Jag är verkligen glad att det nya handtag som jag varit med om att utveckla innebär merförsäljning i Mellanöstern. Det känns verkligen jättehäftigt, avslutar Adam.

• förenade arabemiraten
  • l-handtag

Industrilås AB tillverkar och tillhandahåller lås och gångjärn av hög kvalitet och design till rätt pris. Företaget arbetar sedan 1981 internationellt med helhetslösningar till dörrar, luckor och inkapslingar utomhus och inomhus. Typiska kunder bygger elkapslingar, serverskåp, teleskåp, tåg, generatorer, husvagnar, släpvagnar eller verktygslådor av produkterna som Industrilås tillverkar.

Det som skiljer Industrilås från övriga tillverkare av lås, handtag och gångjärn är att de behärskar hela tillverkningsprocessen; gjutning, bockning, stansning, pressning, lackering, montering, kvalitetskontroll  och testning. Fabriken finns i Nässjö med 150 anställda. Därtill finns återförsäljare i 21 länder.