Inet i unikt samarbete med NVIDIA, bygger speldator med världens snabbaste grafikkort

Datorhandlaren Inet har nu tillsammans med världens främsta grafikkortstillverkare NVIDIA byggt en dator som kommer att vara en av de snabbaste speldatorer någonsin.

E-sportare och datorentusiaster vet att Nvidia är en fantastisk bra leverantör av grafikkort. Med deras nya grafikkort Titan har vi tillsammans byggt en dator som verkligen är något utöver det vanliga, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet främsta kundgrupper är dator- och spelentusiaster. Tack vare samarbetet med NVIDIA kommer nu Inet att exklusivt i Sverige kunna lansera det nya grafikkortet Titan, både som komponent och framför allt som en värsting till speldator, Taurus Titan.

– Vi är både hedrade och glada över samarbetet med Nvidia som vi tror kommer att uppskattas mycket av våra kunder. Taurus Titan kommer att vara en av våra mest kraftfulla speldatorer någonsin, säger Erik Wickman.

Själva grafikkortet Titans prestanda räcker för att spela de mest krävande datorspelen på marknaden idag. Grafikkortet GeForce Titan lanseras i Sverige 19 feb och fanns tack vare samarbetet tillgängligt på Inets lager från första dagen.

– Vår snabbaste speldator Taurus Titan finns att boka redan idag och kommer att börja levereras första veckan i mars, säger Erik Wickman, vd för Inet.

För detaljerad information om GeForce Titan

Erik Wickman, vd,0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Jen Andersson, NVIDIA +44(0)7799 483329, jandersson@nvidia.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 070-445 15 99, magnus.sjoback@inet.se