Elever med långvarig frånvaro – kurs den 11 april

Gruppen hemmasittare har vuxit det senaste decenniet och utvecklingen ser inte ut att mattas av. De 11 april kl. 09:30-15:00 erbjuder Infosoc via Skoljuristerna en kurs i ämnet på Lustikulla konferens i Stockholm. Förmiddagen ägnas åt en genomgång av de regler som blir aktuella vid långvarig frånvaro. Efter lunch kommer Peter Friberg från Magelungens Hemmasittarprogram att prata om den modell som man arbetar med för att få elever med långvarig frånvaro tillbaka till en fungerande skolgång.

Plats: Lustikulla konferens, Liljeholmsvägen 18, Stockholm.
Datum och tid: 11 april 2019, kl 09:30-15:00
Pris: 3 850 kronor exkl. moms. I priset ingår förmiddagsfika, lunch och dokumentation.
Erbjudande: Gå 4 betala för 3!

Vid köp av utbildningen kan du köpa Infosoc rättsdatabas för skola till halva priset som bl a innehåller en analys på ämnet "hemmasittare".

Anmälan till marknad@infosoc.se, 036-30 79 00

Ange föreläsningens namn, vilka personer som kommer samt skola/kommun och kontaktuppgifter (adress, tel. och e-post). Glöm inte fakturaadress! Anmälan är bindande. Skoljuristerna förbehåller sig rätten att ställa in evenemanget om för få personer är anmälda.