Nordiska Skolledarkongressen i Göteborg 17 - 18 mars 2020

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2020 09:36 CET

Infosoc Rättsdatabas för skola är en komplett juridisk tjänst.

Efter regeringens beslut att begränsa allmänna sammankomster kommer Nordiska Skolledarkongressen, som skulle ägt rum den 17 - 18 mars, i stället att genomföras under hösten.

Här möts rektorer, skolchefer och skolpolitiker från hela Sverige samt övriga Norden. I programmet diskuteras nya forskningsrön och aktuella skolpolitiska frågor. Infosoc Rättsdata finns med som utställare för att visa rättsdatabasen för skola samt utbildningsutbudet inom området.

I över 30 år har Infosoc Rättsdata funnits på marknaden och är idag en av landets ledande leverantörer av webbaserade juridiska rättsdatabaser. Företaget driver även utbildnings- och konsultverksamhet. Infosoc erbjuder rättsdatabaser inom 18 olika arbetsområden. Rättsdatabaserna är användarvänliga och innehåller bland annat kommenterade rättsfall och aktuell lagstiftning. Förutom juridisk rättsdatabas ingår även enklare juridisk rådgivning och veckovisa nyhetsbrev i tjänsten.