Skip to main content

Taggar

Nu förstärker vi sjöavdelningen!

Nu förstärker vi sjöavdelningen!

Nyheter   •   Aug 28, 2018 15:14 CEST

Vi vill med varm hand välkomna Oliver Seiberlich till Infranordic! Oliver har en gedigen utbildning från Chalmers (Sjöfart & Logistik) och har under de senaste åren arbetat som import- och export speditör.

Nu förstärker vi flygavdelningen!

Nu förstärker vi flygavdelningen!

Nyheter   •   Jul 06, 2018 14:39 CEST

Vi på Infranordic är mycket glada att få välkomna vår nya kollega Linda Sandberg. Linda har jobbat över 20 år inom spedition och kommer bli en stor tillgång på vår flygavdelning. Varmt välkommen Linda!

Visibilitet när du behöver

Visibilitet när du behöver

Nyheter   •   Jun 28, 2018 09:01 CEST

Med vår kundportal I.N.Sight har du alltid tillgång till all affärskritisk information i logistikflödet. Oavsett transportsätt.

Ses vi på Tulldagen?

Ses vi på Tulldagen?

Nyheter   •   Jun 20, 2018 09:55 CEST

Vi kommer självklart att finnas på plats på Sveriges största mötesplats för tullfrågor – Tulldagen - i Stockholm och Göteborg i år igen. I vår monter tar vi emot befintliga och potentiella kunder som vi med vår expertis kan hjälpa i allehanda tullfrågor.

Vi forsätter att växa och söker nu erfaren speditör.
Information gällande Hamnkonflikten i Göteborg

Information gällande Hamnkonflikten i Göteborg

Nyheter   •   Maj 24, 2017 11:19 CEST

Enligt uppgifter från APMT så kommer kapaciteten att reduceras till ca. 40% av normal kapacitet, vilket kommer att leda till stora förseningar som följd. Hamnen kommer att hålla öppet mellan 07-16 på vardagar vilket kommer att skapa stora problem för lastning/lossning av anlöpande fartyg samt långa köer för bilar som skall hämta och lämna containers i hamnen.

Infranordic söker sommarvikarie till sjöavdelningen
Infranordic Shipping & Forwarding AB söker erfaren exportspeditör
Livsmedelstransporterna ökar, matnyttig information från Infranordic Shipping & Forwarding AB

Livsmedelstransporterna ökar, matnyttig information från Infranordic Shipping & Forwarding AB

Nyheter   •   Nov 24, 2015 15:59 CET

​ Matnyttigt Vår avdelning hanterar allt ifrån torrfoder, mat till Kolmårdens delfiner, till det populära exklusiva wagyu köttet.Vi är därför extra stolta över att presentera att vi på Infranordic numer har över 30% av all tredjelandsimport till Sverige av animalier, fisk och kött m.m.

Vad reglerar Incoterms®2010 och NSAB 2015 egentligen?

Vad reglerar Incoterms®2010 och NSAB 2015 egentligen?

Nyheter   •   Nov 17, 2015 15:53 CET

Temat för dagen var Incoterms® 2010, transportförsäkringar och NSAB 2015. Vi pratade om vikten att veta grunderna när du som företag köper och säljer, och eventuella konsekvenser av skadat/försvunnet gods om man inte har en försäkring. Vad reglerar leveransvillkoren/Incoterms egentligen?

Power Big Meet i Västerås

Power Big Meet i Västerås

Nyheter   •   Jun 30, 2015 09:00 CEST

Vi Ralf & Mattias kommer att vara där dessa dagarna prata gärna med oss och ställ frågor kring transport och logistik. Tänk på att vi kan hjälpa dig att frakta hem din drömbil!

Ny Företagsprofil hos Infranordic Shipping & Forwarding AB

Ny Företagsprofil hos Infranordic Shipping & Forwarding AB

Nyheter   •   Jun 05, 2015 09:00 CEST

Vad är det som är spännande med Transport/Logistikbranschen? Här finns en stor utvecklingspotential. Det är också en spännande utmaning att hitta hållbara transportlösningar

Ny företagsprofil hos Infranordic Shipping & Forwarding AB

Ny företagsprofil hos Infranordic Shipping & Forwarding AB

Nyheter   •   Jun 03, 2015 13:19 CEST

Hur tror du Transport/Logistik branschen ser ut om 10 år? Fler företag kommer att vara medvetna om hur en väl fungerande transport/logistik kedja kan vara ett konkurrensmedel. På så vis får även branschen en högre prioritet för företagen.

Livsmedelstransporter

Livsmedelstransporter

Nyheter   •   Apr 14, 2015 11:10 CEST

Livsmedelstransporter är ofta komplexa, vilket ställer stora krav på noggrann planering. Detta är särskilt betydelsefullt när godset behöver transporteras kylt eller när tidskrav ställs på grund av produkternas hållbarhet.

Nya tullregler Importmoms

Nya tullregler Importmoms

Nyheter   •   Feb 20, 2015 08:30 CET

Inför ett fullsatt frukostmöte på Novotel, informerade vi om det nya redovisningsreglerna. Alla momsregistrerade företag måste själva redovisa dessa siffror till Skatteverket i sin momsdeklaration. Vi på InfraNordic kan erbjuda er ett underlag som underlättar er redovisning till Skatteverket.