Ingrid hjälper Swedish Hasbeens med fraktoptimering

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2019 12:56 CEST

Den senaste tiden har många företag börjat se över vilka ordervärden som ska motsvara fri frakt, något som Postnord och Svensk Digital Handel lyfte fram i E-barometern Q1 2019. Att erbjuda kunder fri frakt är för många företag mycket kostsamt och en vanlig lösning är att sätta en minimigräns för varukorgens värde om kunden ska slippa betala frakt.

Swedish Hasbeens inleder ett samarbete med Ingrid för att kunna erbjuda sina kunder de bästa fraktalternativen utifrån en relevant kostnadsmodell. Företaget erbjuder fri frakt vid köp av varor till ordinarie pris men delar kostnaden för frakten med kunder som handlar på rea. Med Ingrid Checkout integrerad i kassan har Swedish Hasbeens vidare förutsättningar att snabbt lägga till nya fraktsätt och samtidigt förbättra shoppingupplevelsen för kund.

"Vi inleder ett samarbete med Ingrid för att få en mer relevant kostnadsmodell för frakt utifrån kundens personliga val av frakttjänst", säger Karin Kugelberg, PR & Marketing Manager på Swedish Hasbeens.

Ingrid skapar skräddarsydda fraktalternativ som fungerar oavsett företags produktkatalog. Tjänstens adaptiva algoritm hanterar faktorer som reapris och paketstorlek för att generera det bästa fraktalternativet till lägsta kostnad.

“För konsumenten ska det vara enkelt och roligt att e-handla”, säger Piotr Zaleski, VD på Ingrid. “Oavsett om de handlar ett par träskor eller en soffa ska leveransupplevelsen matcha kundernas behov och förväntningar. Garanteras man en sådan upplevelse gör det inget att frakten kostar lite extra.”

Ingrid är en plattform för bättre leveransupplevelser. Med kunskap och förståelse för hur frakt skapar mervärde erbjuder Ingrid det enklaste sättet för företag att förbättra sina fraktlösningar och öka kundnöjdhet.

Om Ingrid

Startup som grundades 2013 av Piotr Zaleski, Anders Ekman & Ilia Mikhailov.

Ingrid är en SaaS-plattform som hjälper e-handlare att erbjuda sina kunder bättre leveransupplevelser. Genom tjänster som en adaptiv fraktväljare i checkout, TA-system och gränssnitt för snabba justeringar konsoliderar Ingrid kundens leveransupplevelse, vilket ökar både er konversion och kundnöjdhet.

Har i dagsläget ett tjugotal globala och lokala kunder, bland andra Apoteket, Adlibris, iDeal of Sweden och NA-KD.
Tjänster etablerade i över 15 länder och tillgängliga på över 30 språk.

Kommentarer (0)

Kommentera