Illustration: Arkitekterna Krook & Tjäder

En elipsformad portal blir ny entré till Landvetter Airport

Utvecklingen för att möta den ökande trafiken är i full gång på Göteborg Landvetter Airport. Inhouse Tech konstruerar den nya spektakulära bro som skall säkra områdets infrastruktur och skapa en ny port till Västsveriges internationella flygplats.

Den nya bron över Flygplatsvägen med tillhörande ramper, cirkulationsplatser gång- och cykelväg ska byggas för att klara av pågående och kommande utveckling av Göteborg Landvetter Airport.

Bron kommer genom sin utformning och materialval att skapa en elipsformad portal, som särskilt i kvällsbelysning kommer att förstärka intrycket av att vara på väg. Materialvalen i bron domineras av släta betongytor och svart diabas. Hållbarhet över tid är ett genomgående tema i projektet vad gäller materialval, funktion och drift.

Inhouse Tech konstruerar bron på uppdrag av Svevia.