INITI vill revolutionera badrumsmarknaden

INITI är ett ungt svenskt företag som vill bryta ny mark i badrumsindustrin.
Med hjälp av okonventionella material, djärv design och innovativ teknik, vill företaget
ge inredningsområdet något man aldrig sett förut.

Efter en lång period där inredningstrender kring kök har stått i centrum, sätter nu INITI badrummet i fokus.

• Vi har sett ett gap på den svenska badrumsmarknaden. Det saknas ett superpremiumvarumärke. Vi ser inte någon större variation eller tydlig avsändare på de badrumsmärken som finns på marknaden. Vår design är tidlös men har samtidigt en tydlig identitet och är brutalt annorlunda, berättar grundare Peter Kandel.

INITI fokuserar på rena råmaterial som påverkas så lite som möjligt innan de blir en del av ett badrum. Samtidigt har företaget samlat ett team med nytänkare som försöker förstå hur man med innovativa lösningar kan förändra våra badrum från grunden.

• Med ena foten står vi i den mest ursprungliga skandinaviska traditionen, då vi använder oss av ett avskalat formspråk samt naturliga material i glas, sten, trä och metall. Med andra foten står vi långt fram i framtiden, där vi vill visa på ny teknik och planlösningar. INITI är inte för alla. De som väljer oss bejakar attityden i designen, snarare än trender och klassiska uttryck, berättar INITIs designer Kristofer Eriksson.

Alla serier tillverkas i en limiterad upplaga med unika produktionsnummer. Försäljning drivs genom e-handel på företagets hemsida. Showroom finns intill Mall of Scandinavia, Solna. De första produkterna lanseras under hösten 2016.

För mer info kontakta:
Peter Kandel, grundare och VD INITI, mobil: 070-819 91 60
Eller besök: www.initi.se
För bilder: Gå in på INITIs hemsida och klicka på Press.

Om INITI
INITI är en modig uppstickare som designar, tillverkar och säljer badrumsmöbler. Företaget
startades 2015 av Peter Kandel som har mångårig erfarenhet från internationella varumärken, däribland Adidas och Carlsberg. Idag består INITI även av Jenny Näsbrandt, projektledare med lång erfarenhet från inredningsbranschen, däribland Kinnarps Interior, samt Kristofer Eriksson, Creative Director med flera års erfarenhet inom industridesign