Pressmeddelande -

Initial Hygien - Sprayen kan döda 99,99 % av alla virus och bakterier, inklusive Caliciviruset (Vinterkräksjukan, kräksjuka, maginfluensa).

Den risk som ofräscha toalettsitsar kan utgöra bör aldrig underskattas. Även om det inte är synligt för blotta ögat så finns det ofta avföringsbakterier på många toalettsitsar efter användning.

Sådana ofräscha sitsar kan orsaka hudirritation. Toalettanvändare önskar ofta att det fanns ett snabbt, lätt och hygieniskt sätt att rengöra toalettsitsen på före användning. Det gör det nu - Initials toalettsitsdesinfektion kombinerar enkel användning med effektiv desinfektion.

Toalettsitsdesinfektionen fungerar genom att applicera en särskild vätska på toalettpapper för att hjälpa till att rengöra dessa ytor ordentligt. Lösningen desinficerar toalettsitsen och reducerar väsentligt de hälsorisker som associeras med toaletter som används av många personer.

Initials nya, miljövänliga toalettsitsrengöring rengör och desinficerar toalettsitsen på 30 sekunder. Den minskar hälsoriskerna genom att snabbt döda virus, bakterier och mögel på toalettsitsen. Rengöringen gör kunder och personal lugna, då den sveper undan risken för korssmitta mellan toalettbesökarna. Patenterad sammansättning är testad av oberoende laboratorier.

Sprayen kan döda 99,99 % av alla virus och bakterier, inklusive Caliciviruset (Vinterkräksjukan), därmed minskar risken för korssmitta. Den alkoholfria, hudvänliga produkten används enkelt med snabb torkning. Den kan också användas på andra kontaktpunkter, som spolknapp och dörrhandtag.

Initials toalettsitsdesinfektion är miljövänlig: den innehåller inga skadliga kemikalier och alla ingredienser är biologiskt nedbrytbara.

Initials servicepersonal kontrollerar, underhåller och fyller på behållaren regelbundet.

För mer information, kontakta:

Craige Allen, Marknadschef.

E-post: craige.allen@rentokil-initial.com

• handhygien
  • handdesinfektion
  • smittspridning
  • vinterkräksjukan
  • initial
  • craige allen

Rentokil Initial är en världsledande serviceleverantör inom textil, hygien och skadedjurskontroll och bedriver verksamhet mer än 50 länder i Europa, Nordamerika, Asien samt Afrika. Företaget har cirka 68 000 anställda och är börsnoterat på London Stock Exchange.

Rentokil Initial i Sverige opererar under varumärkena Rentokil och Initial. Mer information finns på www.initial.se och www.rentokil.se

Björn Hellquist

Presskontakt Kategoriansvarig 08-410 47 323