Swedish Pharma finalist i Framtidens Entreprenör

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2014 13:20 CEST

Inkuberas alumnibolag Swedish Pharma är en av de fem utvalda finalisterna i Svenska Dagbladets och Carnegies nationella tävling Framtidens Entreprenör. I morgon, torsdag 12 juni, får de chansen att visa upp sig för professionella investerare vid en exklusiv investerarträff på Carnegie i Stockholm. 120 bolag sökte till denna tävling, där man vill hitta personer som driver bolag med potential att generera såväl extraordinär kundnytta som stark avkastning.

Det Örebrobaserade företaget Swedish Pharma AB har utvecklat ett patenterat plåster som fäster på alla ytor, exempelvis våta ytor i munnen, och som samtidigt kan tillföra vattenlösliga läkemedel på ett unikt sätt. Lämpligt vid munsår och hudcancer exempelvis. Plåstret fungerar bland annat smärtlindrande vid sår i munnen och sitter då kvar i upp till 12 timmar.

Vinnaren av tävlingen röstas fram under tillställningen den 12 juni.

Läs mer om tävlingen via Carnegies hemsida

Läs mer om finalisterna via Svenska Dagbladets hemsida

Läs mer om Swedish Pharma

För ytterligare information kontakta:

Lennart Löfgren, Swedish Pharma, VP R&D Tel: 070-292 08 16

Mikael Melitshenko, VD Inkubera, mikael@inkubera.se, 019-33 30 63

Inkubera AB är Örebroregionens företagsinkubator. Inkubera erbjuder kvalificerad rådgivning och stöd för utveckling av nya företag med fokus på innovativ teknik och kunskap, och med tydlig tillväxtpotential. Inkubera är även inkubator i regionens framväxande science park-miljöer; Örebro Science Park och Karlskoga Science Park.

Kommentarer (0)

Kommentera