Cinteros och Tieto fördjupar samarbetet med ny Kontaktcenterlösning

Cinteros tillsammans med Tieto erbjuder en ny Kontaktcenterlösning i Microsoft Dynamics CRM som riktar sig till offentlig sektor i Sverige och Finland.

Kontaktcenterlösningen fokuserar på nytta, användbarhet och kvalitet. Nu kan handläggare enkelt kommunicera med medborgare, företag och övriga intressenter, alla hålls ständigt uppdaterade om status på olika ärenden. Den enskilde frågeställaren kommunicerar direkt till handläggare via E-post, Lync, Webbportal, SMS eller Sociala medier.

Cinteros har utvecklat lösningen som är en färdig modul i standardprodukten Microsoft Dynamics CRM. Tieto ansvarar för leveransprojekt, support och förvaltning.

- Nyttan är att lösningen ger ökad kontroll över kommunikationen med medborgarna och samtliga ärenden. På så vis får handläggaren mer tid över för service och uppföljning, säger Robert Erlandsson, VD Cinteros.

- Vi ser mycket positivt på denna gemensamma lösning som vi nu kan erbjuda våra kunder inom offentlig sektor både i Sverige också i Finland. Vi märker ett stort intresse när vi demonstrerar denna lösning och kunden ser en omedelbar nytta för sin organisation, säger Magnus Rehnberg, Pre-Sales Manager, Tieto.

• cinteros
  • lync

Cinteros skapar konkreta resultat genom att kombinera gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling och affärssystem med nytänkande och affärsmässighet. Cinteros förbättrar och effektiviserar våra kunders verksamhetsprocesser och stödsystem. Genom att basera våra lösningar på Microsoft Dynamics CRM kan kunderna arbeta effektivare och mer kundfokuserat. Cinteros är medlem i Microsofts President Club och utsedd till Årets Microsoft Dynamics CRM Partner i Sverige de senaste tre åren.