Automationsdagen 2018 - med digitalisering i fokus

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2018 10:44 CET

På förra årets Automationsdag i Trollhättan kom över 200 personer. Minst lika många väntas i år.

Onsdag 21 november är det dags för femte upplagan av Automationsdagen i Trollhättan, i år med temat ”industrins digitalisering”. Här möts teknikföretag, akademi och industri för att få inspiration och kunskap kring robotteknik och smarta produktionsflöden.

Automationsdagen äger rum i Produktionstekniskt centrum, Innovatum. Hit kom förra året över 200 personer för att delta. Årets arrangörer Högskolan Väst, Innovatum, RISE IVF och IUC Väst hoppas nu kunna upprepa succén.

Dagen fylls med föreläsningar och demonstrationer av bland annat artificiell intelligens och robotar som jobbar nära människor. Dessutom finns närmare 20 företag och organisationer på plats och presenterar sig.

Vi hälsar media varmt välkomna!

PS. Du som är reporter har möjlighet att testa att styra någon av våra robotar. Är du intresserad, ta gärna kontakt med oss i förväg.

INBJUDAN AUTOMATIONSDAGEN 2018
Tid: Onsdag 21 november klockan 09.30 - cirka 15.00.
Plats: Produktionstekniskt centrum, Byggnad 73, Innovatumområdet i Trollhättan.
Mer information och anmälan

Kontaktpersoner:
Tommy Christensen, verksamhetsledare Produktionstekniskt centrum, Innovatum.
E-post: tommy.christensen@innovatum.se

Fredrik Danielsson, avdelningschef Avdelningen för produktionssystem, Högskolan Väst.
E-post: fredrik.danielsson@hv.se

INNOVATUM är ett utvecklingscentrum som arbetar för att främja innovation, utveckling och entreprenörskap samt väcka barns nyfikenhet för teknik och kreativ industri. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.

Kommentarer (0)

Kommentera