Nu koras vinnaren i affärsidétävlingen Grow4bodal

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2018 10:28 CET

Plockhugget vann affärsidétävlingen Grow4bodal 2017. Torsdag den 22 november utses årets vinnare!

Under hösten har nära 50 affärsidéer skickats in från privatpersoner och nystartade företag runt om i Fyrbodal. Torsdagen den 22 november avgörs det vem som tar hem segern i Grow4bodal 2018.

Affärsidétävlingen som arrangeras av Innovatum Startup, Nyföretagarcentrum Väst och Almi Väst har varit öppen mellan september och november. Ett krav för att få tävla är att man är bosatt i någon av Fyrbodals 14 kommuner.

Nära 50 tävlingsbidrag har skickats in, en siffra som arrangörerna är nöjda med.

- Vi är jättenöjda! Dessutom håller tävlingsbidragen en hög klass, säger Janni Umeland, kommunikatör på Innovatum Startup.

Till finaldagen den 22 november har 17 bidrag gått vidare för att pitcha för en tävlingsjury. Under samma kväll hålls ett öppet event i Trollhättan där det avslöjas vilka bidrag som går vidare till final och som kort därefter får pitcha för publik och finaljury.

- Att sälja in en idé på några få minuter är en konst. För att de tävlande ska ha bästa möjliga förutsättningar har vi arrangerat pitchträning inför finaldagen, fortsätter Janni.

Det bidrag som vinner får ta emot 20 000 kronor i prispengar och rätt förutsättningar för att vidareutveckla idén. Vinnaren kommer också under sex månader få chans utveckla sin affärsidé i Innovatum Startups inkubator.

Mer information om finalen:
Mer information och anmälan som besökare till finalen: www.grow4bodal.eventbrite.com
Tid: 22 november kl. 16.30 - 19.00
Plats: Stagebox N3, Nohabsgatan 15, Trollhättan

Kontakt:
Janni Umeland - Kommunikatör Innovatum Startup
janni.umeland@innovatum.se
073 - 772 09 43

INNOVATUM är ett utvecklingscentrum som arbetar för att främja innovation, utveckling och entreprenörskap samt väcka barns nyfikenhet för teknik och kreativ industri. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.

Kommentarer (0)

Kommentera