Fortsatt framåt med off2off

Nyhet   •   Sep 23, 2014 09:41 CEST

Förra fredagen pitchade VD Fredrik Östlin sin affärsidé på Connect Green Week i Stockholm. CONNECT Green är ett samarbete mellan Connect Sverige och Energimyndigheten, för att skapa bättre förutsättningar för svenska miljöteknikbolag att lyckas med sin kommersialisering. Årets Connect Green Week innehöll trendspaning, spännande bolag, inspiration och intressanta diskussioner.

Dagen var givande och gav flera intressanta kontakter med investerare, entreprenörer och till och med en blivande kund. Att delta i ett så tungt sammanhang gav mig personligen en positiv förstärkning av självbilden, säger Fredrik Östlin.

”Samma dag lyftes även Off2off upp som ett gott exempel i Naturvårdsverkets nya rapport till Miljödepartementet om åtgärder för Hållbar konsumtion, vilket är väldigt roligt”, tillägger en taggad Fredrik. På Connect Green Week träffade Fredrik också representanter från Green Mentorship Award, som grundats av Niklas Zennström från Skype, och blev uppmuntrad att söka!

Malvin.se är finalist i CIO Awards 2014

Malvin.se, som är en portal för återanvändning av offentligt material och som off2off tagit fram för Malmö Stad, har just blivit utnämnd till en av fem finalister i CIO Awards i kategorin Årets Hållbara Projekt 2014. Den slutliga vinnaren kommer att presenteras den 15 december på Berns i Stockholm.

Att Malvin.se blivit finalist är ett erkännande, ett kvitto på att off2off via vår kommunikationstjänst skapar unika möjligheter för våra kunder att bli hållbara ur alla tre perspektiv: miljömässigt, ekonomiskt och socialt, säger Fredrik.

off2off får professionell styrelse

Från och med nu har off2off en ny styrelse som består av fyra externa ledamöter och Vd Fredrik Östlin. Ledamöterna är affärsutvecklaren Henrik Ericsson från Effect management, Maria Fiskerud, informationschef på Akzo Nobel Norden, Jonas Matthing, forskare och projektledare vid SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut. Styrelseordförande är Maria Pettersson som är Vd på Hammarö Energi.

Den nya externa styrelsen innebär en milstolpe, en förstärkning och en stor avlastning för mig som Vd, genom att jag nu får tillgång till fyra drivande och erfarna personer. Att vi i lördags passerade den magiska 3-årsgränsen för off2off känns också det som en milstolpe, säger Fredrik stolt.