Chaza – Ny projektledare för Venture Cup - Idéjakten i Värmland

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2007 20:07 CEST

Årets projektledare för Venture Cup – Idéjakten i Värmland är utsedd. Hon är en driftig entreprenör som ser fram emot att få ännu fler värmlänningar att våga satsa på sina idéer.
- Jag vill förmedla budskapet att det är både svettigt och roligt att förverkliga sina drömmar! säger den nya projektledaren Chaza Nahra.

Hon har skinn på näsan och ser projektledarrollen som en spännande utmaning. Hon tror samtidigt att hennes erfarenheter från eget företagande tillsammans med sin bakgrund kan vara viktiga resurser. Chaza hoppas att det kan göra att hon når en bred grupp av idébärare i Värmland.
- Det är viktigt att vi får en god spridning av deltagare i Venture Cup. Det leder förhoppningsvis till att det blir en stor spridning av spännande företag i regionen, säger hon.

Chaza ser tävlingen som ett viktigt verktyg för alla som har en affärsidé och behöver knyta rätt kontakter.
- När jag skulle starta upp mitt företag insåg jag hur viktigt det är att ha en bra affärsplan och kunniga människor som rådgivare, berättar hon.

Venture Cup- Idéjakten i Värmland drivs som ett projekt från Inova. Affärsplantävlingen ska stimulera Vämländskt företagsklimat och utvecklingen av nya idéer. Alla med en produkt- eller tjänsteidé som har anknytning till Värmland kan delta och under tävlingen anordnas föreläsningar där deltagarna får viktiga kunskaper inom företagande. Dessutom har idébärarna chans att vinna ett startkapital och tjänster kopplade till sitt bidrag.

Kontaktperson: Chaza Nahra
Telefon: 054 - 54 54 46, 0737 - 21 91 79