ES Equipment vinnare av Quality Innovation of the Year 2011

Pressmeddelande  •  2011-11-15 08:37 CET

Med sin S-CUT tilldelades Inovas före detta inkubatorföretag ES Equipment priset Quality Innovation of the Year 2011. Priset delades ut vid en ceremoni i Helsingfors den 10 november av Finlands president Tarja Halonen och generaldirektör Charlotte Brogren, Vinnova.

S-CUT utvecklades efter förfrågan från Räddningsverket. Organisationen behövde ersätta saxar som verktyg för att avlägsna kemiskt förorenade kläder i situationer med många offer. Verktyget används nu av ambulanspersonal, brandkår, polis, militär, off-shore industri m fl världen runt för att rädda liv.

Priset som nu ES Equipment tilldelats syftar till att stimulera fler högklassiga innovationer. Tävlingen är ett samarrangemang mellan kvalitetsstiftelserna i Sverige, Finland och Estland. Tävlingen ger företag och organisationer i de tre länderna en möjlighet att jämföra sig själva gentemot sin omgivning och att få återkoppling utifrån olika kvalitets- och innovationsaspekter.

Inova gratulerar ES Equipment till priset.

Läs mer om ES Equipment.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom