Fakturan.nu – Erbjuder företagare gratis fakturering via nätet

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:03 CET

Nu kan små och medelstora företag fakturera sina kunder både smidigt och kostnadsfritt via Internet.
- Vi har satsat på att ta fram en tjänst som gör fakturering så enkel och billig som möjligt, säger grundaren av tjänsten, Jonathan Bourque Olivegren.

Ingen installation behövs för att använda den nya tjänsten Fakturan.nu. Programmet öppnas direkt i webbläsaren och det enda som krävs är att man registrerar ett konto på hemsidan www.fakturan.nu. Förutom fakturering innehåller programmet kund- och artikelregister, kundanteckningar, att göra-listor och tidrapportering.

Målet med Fakturan.nu är att erbjuda alla de företag som idag gör sina fakturor i Word eller Excel ett bättre alternativ.
- Därför har vi fokuserat på enkelhet och användarvänlighet samt medvetet undvikit krångliga bokföringstermer, berättar Jonathan Bourque Olivegren.

Tjänsten erbjuds i tre olika nivåer: Gratis, Silver och Guld. Gratiskontot har en begränsning på upp till tre skapade fakturor per månad och totalt tio kunder i kundregistret. För att utnyttja kundanteckningarna, att göra-listorna och tidrapporteringen krävs ett Silver- eller Guldkonto.
- Fakturan.nu fyller ett efterfrågat behov bland företag som kommer kunna spara både tid, pengar och energi genom att använda tjänsten, menar medarbetana på Dreams Come True.

Företagsinformation:
Dreams Come True, som är hyresgäst vid Inova Science Park, är en webbyrå som använder sig av Open Source för att komma framåt i en snabbt växande webbmiljö. Hemsidesproduktion upptar i dagsläget en stor del av verksamheten men i framtiden kan Fakturan.nu bli en allt större fristående del.

Kontaktuppgifter:
Jonathan Bourque Olivegren