MAXI-handlare delade med sig av framgångsrecept på Inova

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2007 11:24 CET

- För att lyckas måste både medarbetare och kunder trivas, sa Christer Johansson när han föreläste på InovaDrive den 23 februari.
Under hans föreläsning om hur det är att driva en växande verksamhet berättade han vilka värderingar han har utgått från för att nå dit han är idag.

Le, ögonkontakt och nicka. Efter det mottot arbetar Christer Johanssons anställda på ICA Maxi Stormarknad i Karlstad. Under sin föreläsning betonade han vikten av trivsel och menade att medarbetarna är grunden för en framgångsrik och växande verksamhet.
- Ta hand om era medarbetare! uppmanade han.

Christer Johansson är vad många skulle säga ”en riktig entreprenör”. Han har jobbat sig upp från säljare på Intersport i Sala till ägare av en av Sveriges största stormarknader, ICA Maxi Stormarknad i Karlstad. Under hans besök på Inova den 23 februari gav han besökarna rådet att hela tiden vara steget före och tänka framåt.
- För att vara framgångsrik år 2012 måste vi vara uppdaterade och agera redan nu, sa Johansson angående expansionen av området kring Bergviks köpcentrum.

InovaDrive anordnas den sista fredagen varje månad och tar upp ämnen som kan vara till nytta för inkubatorföretagen men även övriga hyresgäster vid Inova Science Park. Nästa föreläsning är den 30 mars och då kommer Olof Affram från Wistrand advokatbyrå i Stockholm att berätta vad en företagare bör tänka på vid uppstart av ett aktiebolag.