RAMP fyller tio år

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 15:03 CEST

Den 9:e oktober 2013 firar RAMP 10 år. Inova och Karlstads kommun storsatsar och bjuder in till en dag fylld av inspiration på Karlstad CCC.

I år kombineras Inovas RAMP med Karlstads kommuns Näringslivsforum den 9 oktober. Mellan klockan 11 och 16 bjuder Karlstads kommun in besökarna till att lyssna på inspirerande föreläsare, mingla och besöka en mässa med utställare. Klockan 16-18 avslutas dagen med den spektakulära RAMP-showen. Där får exklusivt utvalda entreprenörer i Värmland visa upp sina innovationer under två timmars spännande underhållning i kongressalen på Karlstad CCC.

Britt Lööv, verksamhetsledare på Inova, tycker att dagen är en utmärkt mötesplats och språngbräda för innovatörer och entreprenörer i Värmland.

– Alla kan få en idé men långt ifrån alla genomför den. Under RAMP träffas aktörer från olika branscher vilket gör det möjligt att faktiskt snabba på vägen från idé till affär. I Värmland finns en enorm potential och vi vill, genom att sammanföra dessa aktörer, uppmuntra till att satsa på egna eller andras idéer. Det långsiktiga målet är naturligtvis att skapa tillväxt i regionen och RAMP är ett steg på vägen, säger Britt Lööv.

Ulf Johansson, näringslivsdirektör på Karlstads kommun, berättar att kommunen arrangerar Näringslivsforum för att det är viktigt med en lokal mötesplats som har något att erbjuda alla oavsett bransch.

– Det här är ett betydelsefullt bidrag när det gäller att skapa förutsättningar för Karlstadsregionen och Värmland att växa, berättar Ulf Johansson.

Inova utvecklar människor och affärsidéer till växande företag. För att lyckas med detta har vi ett arbetssätt som bygger på att affärsidéer fångas upp och granskas. Visar det sig att de har potential att bli framgångsrika erbjuds de det stöd som behövs för att de ska kunna utvecklas. Inovas verksamhet är öppen mot alla branscher och samarbete sker med flertalet aktörer inom såväl näringsliv och universitet som offentlig sektor.