Rekordomsättning för Marilyn

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 15:39 CET

Större uppdrag, återkommande kunder och effektiva säljstrategier. Det är några av de faktorer som har fått Marilyn Produktionsbolag att tangera omsättningen för hela förra räkenskapsåret – på bara fyra månader. Men framgångarna har bara börjat.
- Vi räknar med att öka vår omsättning under 2010 med minst 50%, säger Fredrik Holm från Marilyn.

När lågkonjunkturen hade landat var Marilyn Produktionsbolag strategiska. De satte sig ner och gjorde upp en tydlig plan för hur de skulle agera för att fortsätta stå sig starka på marknaden för webb och film. Ett år senare kan de konstatera att det var ett smart drag.
- På mindre än ett halvår kunde vi se en tydlig och mycket positiv trend kring resultaten, berättar Fredrik.

Men de effektiva strategierna är långt ifrån de enda anledningarna till framgångarna. Enligt en kundundersökning som Marilyn gjorde under 2009 är företaget ”flexibla, trevliga och prisvärda”.
- Vi vill inte själva uttala oss om hur vi är, därför lät vi våra kunder göra det. Vi är såklart stolta över att de är nöjda och att de återkommer samtidigt som en hel del nya uppdragsgivare söker sig till oss, kommenterar Fredrik.

Marilyns affärsidé är att producera kreativa lösningar för webb och film. Den gedigna kundbasen består av bland annat Tieto, Konsumentverket och Centerpartiet. Företagets kunder finns främst lokalt och nationellt, men under 2009 uppmärksammades deras produktioner även internationellt. Marilyn gick bland annat till final i en brittisk TV-produktionstävling samtidigt som de knöt till sig kunder i bland annat Tyskland.

Den uppåtgående kurvan är enligt Fredrik stabil och han är ödmjuk men säker när han spår det slutgiltiga resultatet för 2010.
- Det blir vårt bästa år hittills, avslutar han.

Kontakt:
Fredrik Holm: 073 630 06 63