Stadium ska locka nya besökare till Ramp

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 08:27 CEST

Inova vill nå ut till nya målgrupper för att fånga upp fler lovande affärsidéer. Nu tar man ett oväntat grepp och tar hjälp av Stadium på Bergvik i Karlstad som bjuder in sina kunder till Ramp den 25 oktober. Dessutom kommer Stadium att delta på Ramp-dagen och dela med sig av hur man med innovativa metoder fått fler besökare att bli mer lojala och nöjda kunder.

– Innovation och utveckling handlar dels om helt nya företag, men också om att utveckla befintliga verksamheter. Stadium på Bergvik är ett jättebra exempel på det senare och jag tror att det är många som kan lära och ha nytta av deras berättelse, säger Helena Wiktelius, projektledare för RAMP.

På RAMP kommer Martin Widell, som är butikschef på Stadium Bergvik, berätta om hur man arbetat för att förstå sina kunder och vad de påverkas av på ett bättre sätt. Ett arbete som skett i samarbete med CTF på Karlstads universitet.

– Det har varit en jättespännande resa att lära sig mer om hur vi kan förstärka kundernas upplevelse och samtidigt öka vår försäljning. Det har bland annat handlat om bemötande, beröring och hur och var vi exponerar olika varor. Det här kommer jag och Anders Gustavsson från CTF att berätta mer om på Ramp, säger Martin Widell, butikschef på Stadium Bergvik.

Mod och innovationer för framtiden – helt gratis
Ramp arrangeras av Inova för nionde året i rad. Här samlas 1 600 företagare och andra med fokus på värmländsk innovationskraft och tillväxt. Med hjälp av Stadium hoppas Helena Wiktelius få se många nya ansikten den 25 oktober.

– Stadium har ett nätverk som vi normalt sett inte möter, men som vi har stort intresse av att nå. Jag är säker på att alla någon gång fått en snilleblixt som skulle kunna förverkligas och som kan bidra till Värmlands utveckling. På Ramp kan dessa personer få råd och inspiration om hur man kan gå vidare med sin idé, säger Helena Wiktelius.

Helena Wiktelius, affärsrådgivare, projektledare RAMP12, Inova

Martin Widell, butikschef, Stadium Bergvik,