Stora nysatsningar för Syntesio

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 17:27 CET

Karlstadbaserade Syntesio är allt annat än statiska i sin utveckling. Flera nyrekryteringar är planerade och i veckan lanserades en ny funktion för ännu bättre möjligheter till kundservice genom fjärrstyrning på nätet. Men förändringarna slutar inte där.
- Vi för i dagsläget flera riktigt intressanta samtal med kunder både i Sverige, London och San Francisco, säger Syntesios VD Andreas Hassellöf.

Ryktet om programvaran för interaktiv kundservice på nätet, Syntesio, har spridit sig även utanför de svenska gränserna. Efter en intensiv höst med affärsresor till både USA och Storbritannien kan företagets VD Andreas Hassellöf konstatera att det hårda arbetet har gett resultat.
- Förutom planer på att öppna ett nytt säljkontor och marknadsföra vår nya tjänst så är flera rekryteringar på gång, berättar Hassellöf.

Syntesio knoppades i somras av från moderföretaget Evolve, som är ett av Inovas tidigare inkubatorföretag. Syntesio erbjuder en ny funktion för interaktiv kundservice på webben. I höstas slöt företaget ett uppmärksammat avtal med mobiljätten 3 och fick på det sättet både en nöjd och värdefull referenskund. Det som utmärker programvaran är att den inte endast erbjuder en chatfunktion, utan även ger möjligheten att guida och fjärrstyra besökaren på webbplatsen för att hjälpa denne att hitta rätt. Den nya funktionen som lanserades i veckan bygger vidare på den uppskattade tjänsten.
- Nu kan vi erbjuda fjärrstyrning även på lösenordsskyddade områden på webbplatser. Det är ett genombrott för online-support, säger Hassellöf.

Även geografiskt sker förändringar inom företaget. Trots planer på nytt säljkontor i Stockholm så finns inte några planer på att helt lämna Värmland. Både Evolve och Syntesio uppskattar att bedriva verksamheten vid Inova Science Park.
- Inovas hjälp och kontaktnät har varit starkt bidragande till vår framgång, säger Hassellöf.

Kontaktuppgifter:
Andreas Hassellöf