Strand Crafts världspremiär blir blickfång på båtmässan

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2007 08:52 CET

Unik, exklusiv, attraktiv och efterlängtad. Det råder inga tvivel om att Strand Crafts båt Little Miss Sweden kan bli ett av de stora blickfången under Båtmässan i Älvsjö. Förväntningarna är höga inför världspremiären av denna unika båtdesign.

- Bilder som har visats på våra båtmodeller har fått god respons och nyfikenheten är stor inför den första exponeringen i Älvsjö, säger båttillverkaren Kurt Strand som driver Strand Craft.

Redan under förra årets båtmässa var intresset stort kring företagets exklusiva båtar i retrostil och designen har blivit flitigt omnämnd i forum för båtintresserade världen över. Uppmärksamheten kring den speciella designen är störst hos grupper som inte vill ge avkall på kvalitet och genuint hantverk. Under förra årets båtmässa fanns Strand Craft representerat men då var modellerna inte färdigbyggda. Illustrationer och bilder räckte dock för att väcka nyfikenhet kring företaget.

Årets båtmässa är i Älvsjö den 1-11 mars. Där kommer den första färdiga Strand Craft-båten, Little Miss Sweden, att visas på en av mässans mest eftertraktade montrar precis vid ingången. Mässan blir enligt Kurt Strand en betydelsefull händelse för Strand Craft då det innebär god publicitet och möten med potentiella kunder.
- Men framförallt blir det världspremiär för Strand Crafts första nya och unika båtdesign. Det är en stor händelse för företaget, menar Kurt Strand.

Kontaktuppgifter:
Kurt Strand