Värmländsk version av Draknästet

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2012 08:36 CEST

Ett café med en finansiär vid varje bord. Det låter som en dröm för alla entreprenörer i behov av investeringar. Nu blir det verklighet. På RAMP den 25 oktober har alla som vill chansen att testa sin affärsidé på den värmländska investeringseliten i ett speciellt finansieringscafé.

En värmländsk live-version av det populära teveprogrammet Draknästet byggs upp i caféform under RAMP12. På plats finns sju olika investerare som fikar med den som vill.

– Många ger faktiskt upp om de får ett nej från banken. Men det finns fler vägar att gå. Nu samlar vi alla investerare på samma plats för att underlätta för entreprenörerna. Det ska inte vara en djungel att hitta aktörerna, säger Helena Wiktelius, affärsrådgivare på Inova och projektledare för RAMP12.

Investerare för alla typer av idéer
I finansieringscaféet kommer det finnas investerare för att alla typer av affärsidéer, både sådana där man inte kommit så långt och företag som behöver kapital för att expandera.

– Jag är framförallt intresserad av att hjälpa till med finansiering och managementstöd för småföretag. Sverige och Värmland behöver fler och bättre entreprenörer för att samhället ska utvecklas positivt, säger Lennart Hagegård, investerare och ägare till Select Ventures.

– Vi hoppas på att få träffa många spännande personer och företag under RAMP. Vi tycker om att träffa bolag i tidig fas framför allt för att bygga relationer för framtiden men vi investerar bara i företag som har nått en viss omsättning, säger Ulf Green, på Almi Invest

Investerare på plats

Almi företagspartner

Almi Invest

Framtidslyftet

EKO väst invest

Wingefors invest

Innovationsbron

Select ventures

För mer information om finansieringscafét

Helena Wiktelius, affärsrådgivare, projektledare RAMP12, Inova, 073-026 26 14

Bild ovan: Helena Wiktelius, projektledare för RAMP12.