Nu öppnar Max vid Teleborg i Växjö

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2017 07:00 CEST

Max nya inredningskoncept som nu införlivas i Växjö.

Den 7 juli öppnar hamburgerkedjan Max vid Teleborg i Växjö. Hungriga och nyfikna besökare kommer att mötas av en ombonad miljö med gedigna materialval. Bakom inredningen står Wingårdhs arkitekter och det Input interiör i Växjö.

När Max slår upp dörrarna till den efterlängtade restaurangen blir kedjans nya restaurangkoncept, som först realiserades i Umeå hösten 2016, känt för Växjöborna.

– Det nya konceptet speglar en hög ambitionsnivå både när det gäller mat och miljö. Gedigna material och en välkomnande, ombonad känsla. Konceptet har en skandinavisk touch som ska påminna om Max ursprung. Det är Wingårdhs som står bakom inredningskonceptet och vi på Input interiör i Växjö har levererat all fast och lös inredning, belysning och snickerier både inomhus och ute, säger Erik Lundqvist, regionchef och storkundsansvarig på Input interiör, som menar att det känns extra roligt att få leverera till Max på hemmaplan.

Sedan samarbetet inleddes 2006 har Input interiör i Växjö levererat inredning till ett 80-tal av Max restauranger.

– Det är ett stort åtagande för oss och vi är väldigt glada för förtroendet. Max är inne i en expansiv fas och vi jobbar även med deras expansion utomlands i bland annat Danmark, Norge, Polen och Mellanöstern, fortsätter Erik Lundqvist.

Och fler utmaningar väntar Input interiörs växjökontor när Max utökar omfattningen av sitt digitala beställningssystem.

– Vi har fått uppdraget att bygga om Max beställningslinje. Det är ett intensivt arbete som är påbörjat och det kommer att fortsätta framöver. Det händer saker hela tiden. Förra veckan avslutade vi installationen av Max nya flaggskeppsrestaurang på Hamngatan i Kungsträdgården i Stockholm. Ett roligt prestigeprojekt vi är stolta över, avslutar Erik Lundqvist.

-

Kommentarer (0)