Ledande svenska badrumsproducenten INR Iconic Nordic Rooms redo att lansera sitt koncept i Danmark 2021

Pressmeddelande -

Nu står INR Iconic Nordic Rooms – svensk marknadsledare på duschväggar och en av Nordens ledande producenter av högkvalitativa badrumsmöbler med innovativa detaljer – i startgroparna för att lansera sitt ikoniska INR-koncept i grannlandet Danmark.

Som en del av Dansani-koncernen sedan mars 2020 får svenska möbel- och duschväggsproducenten INR Iconic Nordic Rooms ta del av ett starkt och utbrett danskt återförsäljarnät som stäcker sig över hela landet. Med sin unika kompetens inom specialanpassade duschlösningar – för såväl privata som offentliga sammanhang – är INR ett varumärke som länge efterfrågats på den danska marknaden, både bland konsumenter, fackhandeln och på projektmarknaden.

För att kunna möta den snabbt ökande efterfrågan på INRs badrumsinredning och duschväggar samt att effektivt bygga upp det återförsäljarnät med utvalda badrumsbutiker som planeras, rekryterar koncernen nu en säljare som kommer att arbeta enbart mot dessa handplockade butiker.

-Det är med stor glädje vi hälsar Sidsel Liv Eriksen välkommen till INR-Dansani-familjen och vi är övertygade om att hon – tillsammans med vårt dedikerade Kundserviceteam – kan såväl möta som överträffa den danska marknadens förväntningar på oss som producent av högkvalitativ, nordisk badrumsinredning, säger koncern-VD Carsten Friis.

Sidsel Liv Eriksen, 44 år, kommer närmast från Qtoo Catalano (armaturproducent och återförsäljare av italienskt badrumsporslin) och Børma. Sidsel har mångårig erfarenhet av såväl försäljning som varumärkesbygge och kommer att utgå från Fyn och serva hela den danska retailmarknaden. I ryggen har hon hela den nordiska INR-organisationen med danskspråkig Kundservice och ett starkt inhouse marknadsteam som kommer att serva såväl konsumenter som B2B-kunder med sitt ikoniska nordiska INR-koncept direkt från start.

-Jag ser mycket fram emot att få vara en del av detta spännande, annorlunda och starka koncept som INR kommer att tillföra den danska markanden. Det ska bli roligt att få presentera INR för mina befintliga kunder samtidigt som jag ser mycket fram emot att få skapa många nya kundrelationer under de kommande åren, säger Sidsel.

Lanseringen av INRs danska hemsida och katalog sker den 1 mars 2021.

Søren Flintrup, Försäljningschef Dansani, sf@dansani.dk

Johan Nyman, Head of Sales and Marketing INR, johan.nyman@inr.se