EN FRISK GENERATION STARTAR UPP I HELSINGBORG!

EN START TILL EN AKTIV VARDAG!

Nu är det helt klart att En Frisk Generation kommer att implementeras i Helsingborg stad, vilket vi tycker är fantastiskt roligt! Under vårterminen kommer skolor att rekryteras och alla familjer som har ett barn i årskurs 2 kommer att erbjudas att bli medlemmar. Vid höstterminens start kommer aktiviteterna att starta igång och familjerna kommer att erbjudas aktiviteter två gånger i veckan, en vardags-, och en helgaktivitet. På vardagar kommer de äta middag tillsammans i skolans matsal efter passet och på helger kommer det serveras frukt. Hela familjen är välkommen och det är helt kostnadsfritt!

Det har hänt otroligt mycket sedan 2011 när En Frisk Generation startade i en skolan i Södertälje. I dagsläget finns vi i tre kommuner och samarbetar med fem skolor, och nu tillkommer även Helsingborg stad. Det finns andra stadsdelar och kommuner som har visat intresse för att implementera En frisk generation, vilket visar på att engagemanget för att skapa bättre förutsättningar för barnfamiljer är stort. Tillsammans arbetar vi preventivt mot ohälsa, utanförskap och inspirerar till en hälsosam livsstil och en aktiv vardag med våra barn. Det känns otroligt roligt att En frisk generation växer runt om i Sverige och vi ser fram emot samarbetet med Helsingborg stad!

EN FRISK GENERATIONS METOD

Vill du läsa mer om hur vår verksamhet fungerar och hur metoden ser ut för att aktivera fler barnfamiljer?

Läs mer här!