Inspira expanderar i Uppsala när Q-Med Galderma väljer ny städleverantör!

Den 21 november tar Inspira tar över städningen på Q-Med Galdermas huvudkontor i Uppsala. Uppdraget omfattar ca 25000 kvm kontor och allmänna ytor.

- Det känns fantastiskt kul att Inspira har fått detta förtroende. Q-Med Galderma har varit oerhört noggranna och metodiska i sin utvärderingsprocess och då är det extra roligt när valet slutligen har fallit på oss, säger Annika Jansen, affärsområdeschef inom Inspira. I och med detta har Inspira ansvar för att hålla rent och snyggt på två av Uppsalas största medicintekniska företag, eftersom Inspira sedan tidigare även städar Fresenius Kabis lokaler.

Q-Med Galderma är ett medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativa medicinska implantat för estetisk och medicinsk användning. Huvuddelen av produkterna är baserade på företagets patenterade teknologi, NASHA™, för framställning av stabiliserad icke-animalisk hyaluronsyra. Q-Med Galderma har idag cirka 650 medarbetare i 20 länder, varav cirka 400 vid företagets huvudkontor och produktionsanläggning i Uppsala.

Läs mer om Q-Med Galderma på www.q-med.se