Björn Jönsson ny Regionschef på Inspira

Björn Jönsson är ny Regionchef Norr, regionen innefattar norra Stockholm, Uppsala, Norrtälje samt Enköping. Björn kommer senast från uppdraget som VD för Yrkes & profilkläder i Uppsala. Innan dess jobbade Björn under flera år inom vendingbolaget Selecta i ledande befattning.

Björn har även en lång erfarenhet inom försäljning och personalledning från både detaljhandel och hotell & restaurang.

Med sin tidigare erfarenhet från försäljning, arbetsledning och upplevelseindustrin kommer Björn att bidra till Inspiras fortsatta förändringsresa där upplevelsen sätts i främsta fokus. Att han har ett stort kontaktnät inom Inspiras norra region var en viktig parameter i vårt beslut då vi alltid strävar efter att ha en nära och personlig kontakt med våra kunder säger Mikael Wallner, VD för Inspira AB.

Om Inspira: Inspira erbjuder städ- och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi utför det mesta inom städning och bidrar med en mängd olika supporttjänster, allt från bemanning av reception och intern service till hantering av kaffe, frukt och växter. Inspira, som grundades redan 1984, är idag en av Sveriges största aktörer inom sitt område. Vi omsätter ca 300 mkr och sysselsätter 900 medarbetare.