INSPIRA BEMANNAR OCH INREDER RECEPTIONEN I HAGA BLUE

Inspira har vunnit upphandlingen av arbetsplatsservice för Newsec i fastigheten Haga Blue i Solna. Uppdraget omfattar bemanning av fastighetens gemensamma reception samt lokalvårdstjänster av allmänna ytor. Inspira kommer även under våren 2019 tillsammans med Newsec förnya inredningen i receptionen och skapa en modern entré och mötesplats för alla medarbetare och besökare i fastigheten.

Under våren 2018 förvärvade DNB fastigheten Haga Blue i Solna och Newsec fick uppdraget att sköta fastighetsförvaltningen. Haga Blue byggdes 2002 och omfattar cirka 10 200 kvm kontorslokaler och är fullt uthyrd. De stora hyresgästerna är Diskrimineringsombudsmannen, Paulinq Group, Frösunda omsorg samt Inspira som har sitt huvudkontor i fastigheten. Newsecs målsättning är att genom denna upphandling stärka upplevelsen i fastigheten för hyresgästernas medarbetare och besökare.

– Det är ett spännande uppdrag för Inspira. Vi ska utveckla servicen i fastigheten med exempelvis nytt besökssystem, svanenmärkt städning och en skräddarsydd servicemeny för alla hyresgäster. Under våren 2019 ska vi tillsammans med Newsec även sjösätta konceptet Haga Blue Connect i receptionen som innebär ny inredning och nya funktioner för en välkomnande och kreativ arbetsplatsupplevelse, säger Peter Reuterhagen säljansvarig på Inspira.

– Målsättningen är att det som idag är en vanlig entré och reception ska utvecklas till en modern mötesplats där hyresgästernas medarbetare och besökare kan ha korta möten, ta en kopp kaffe, koppla upp sig på internet, beställa en taxi och mycket mer. Allt i en ny fräsch inredning och atmosfär. Att driva denna typ av konceptutveckling är ett nytt tjänsteområde för Inspira. Vi upplever ett stort behov hos våra kunder att på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt förnya inredning och funktionalitet i entré- och receptionsytor, fortsätter Peter.

Vi ställde några frågor till David Karlsson kontraktsförvaltare och ansvarig för Newsecs upphandling i Haga Blue.

Vad är era förväntningar och krav på en reception i era fastigheter?

– Vår ambition är att alla hyresgäster och besökare i Newsecs fastigheter ska uppleva service i toppklass. En bra upplevelse börjar redan när våra hyresgäster kommer till arbetet varje morgon och när deras besökare kliver in genom entrédörrarna.

Vad var det som avgjorde upphandlingen till Inspiras fördel?

– Inspira motsvarade våra krav bäst och dessutom presenterade de en ny lösning för inredning och funktionalitet i receptionen genom konceptet Haga Blue Connect. Det motsvarande mycket väl den förnyelse vi vill skapa för våra hyresgäster och besökare i fastigheten, berättar David Karlsson.

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett brett utbud av tjänster inom förvaltning (Property Asset Management) och rådgivning (Advisory). Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju länder i Norden och Baltikum. Newsec har ca 370 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 760 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1600 miljarder kronor.

För mer information kontakta:

Charlotte Klärre, presskontakt charlotte.klarre@inspira.se 08-505 53 723

Per Karlsson VD, per.karlsson@inspira.se 08-505 53 704

Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter ca 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.