Inspira förvärvar Städpunkten

Från 1 januari 2018 förstärker Inspira sin närvaro i Norra Dalarna, genom förvärvet av Städpunktens verksamhet. Städpunkten är en stark lokal aktör med mångårig verksamhet och med många fina kunder såsom bland annat Vasaloppet, Class Gym, IFK Mora och Stora Enso.

För kunderna i området innebär det att den löpande driften kommer skötas som vanligt men med Inspira som leverantör. Alla kunder kommer ha möjlighet att ta del av Inspiras heltäckande erbjudande inom arbetsplatsservice.

– Vi är mycket glada över att vi fått förmånen att förvärva Städpunkten och ser fram emot att lära känna alla nya kunder och medarbetare. Vår målsättning är att expandera och bli en större och ännu bättre aktör i Dalarna och förvärvet ska ses som en del av denna ambition. Vi kommer verka lokalt nära kunder och medarbetare och vårt mål är att vara en viktig samarbetspartner till våra kunder, säger Mikael Wallner VD på Inspira.

Vill ni veta mer kontakta oss gärna:

Mikael Wallner, VD på Inspira, mikael.wallner@inspira.se eller 08-505 53 707

Björn Jönsson, Operativ Chef Affärsområde Väst, bjorn.jonsson@inspira.se eller 021-481 95 01

Joakim Markovits, Ägare och styrelseordförande Inspira, joakim.markovits@inspira.se eller 08-505 53 708