MARIA KARLSTRÖM NY EKONOMICHEF PÅ INSPIRA

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2018 07:20 CEST

Maria Karlström tillträder som ny ekonomichef på Inspira i maj 2018 och kommer ingå i företagets ledningsgrupp.

Som ekonomichef ansvarar Maria Karlström bland annat för Inspiras finansiella redovisning, controllerfunktionen och IT. Hon kommer även driva utvecklingen av systemstöd och styrning av Inspiras verksamhetsprocesser.

– Jag är väldigt glad att kunna välkomna Maria som ny ekonomichef på Inspira. Hennes erfarenheter och resultat från tidigare roller bevisar hennes finansiella fallenhet och förmåga att utveckla effektiva processer i en affärsintensiv verksamhet i tillväxt. Hennes egenskaper blir värdefulla för oss alla på Inspira och för våra kunder, säger Inspiras vd Per Karlsson.

– Jag är väldigt glad och förväntansfull över möjligheten att ansluta till teamet på Inspira. Jag ser fram emot att vara delaktig och bidra till utvecklingen av företagets lönsamhet och ekonomifunktion tillsammans med både ledning och medarbetare. Jag tilltalas av företagets affärsidé att genom ett heltäckande kunderbjudande inom arbetsplatsservice stärka helhetsupplevelsen av sina kunders verksamheter, säger Maria Karlström.

Maria Karlström är civilekonom och kommer närmast från ISS Facility Services där hon sedan 2016 varit Head of Financial Control med ansvar för budget-, prognos- och bokslutsrapporteringen. Innan dess var hon i många år på Svensk Filmindustri och hade bland annat ekonomiansvar för SF koncernen.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Per Karlsson, VD Inspira per.karlsson@inspira.se 08-505 53 704
Joakim Markovits. Styrelseordförande Inspira joakim.markovits@inspira.se 08-505 53 708

Om Inspira. Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet.Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Läs mer på www.inspira.se

Kommentarer (0)