Memira väljer ServiceCompagniet för all städning

Med start i januari 2017 tar ServiceCompagniet över ansvaret för att hålla rent på samtliga Memiras kliniker i landet. ServiceCompagniet vann upphandlingen som genomfördes under sommaren och tar nu över ansvaret för alla Memiras kliniker i Sverige, där man tidigare haft flera olika utförare.

- Uppdragen är geografiskt spridda från Luleå i norr till Malmö i Söder och kommer att engagera samtliga våra utförarbolag. En viktig parameter för valet av leverantör var den geografiska spridningen och starka lokala närvaron som ServiceCompagniet kunde presentera, detta i kombination med den centrala samordningen blev avgörande, säger Annika Jansen som är VD på ServiceCompagniet.

- Våra framgångar på marknaden fortsätter och vi välkomnar ytterligare ett stort välrenommerat kundföretag till oss, avslutar Annika Jansen.

ServiceCompagniet ägs av Inspira, Skaraborgs Städ, Sesab Service och Norrlands Miljövård.

Läs mer om Memira på: www.memira.se

Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet.

Inspira har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi finns i hela landet och har varit verksamma sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vår värdegrund bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.